تحلیلها نشان میدهند، بازی ARC Raiders به لطف بهینهسازی خوب برخی ویژگیهای موتور Unreal Engine 5، در زمینه عملکرد بهبود چشمگیری داشته است.

در سال ۲۰۲۵ شاهد اتفاقات عجیبی در صنعت بازیهای ویدیویی بودیم. در حالی که بسیاری انتظار داشتند بازی Battlefield 6 این صنعت را تسخیر کند، عنوان ARC Raiders به راحتی توانست جایگزین بازی موفق شرکت الکترونیک آرتز شود. بازی ARC Raiders که توسط استودیو Embark ساخته شده، سبک Extraction Shooter را به صورتی بینظیر به نمایش کشیده و حتی توانسته مخاطبانی که علاقهای به این سبک ندارند را هم جذب کند.
اگرچه ARC Raiders با موتور Unreal Engine 5 ساخته شده، اما عملکرد بسیار خوبی دارد. یک ویدیوی تحلیلی جدید نشان میدهد که دلیل روان اجرا شدن بازی این است که توسعهدهندگان ویژگیهای کلیدی Unreal Engine 5 مانند Lumen، Nanite و Virtual Shadow Maps را حذف کردند. موتور Unreal Engine 5 در اکثر بازیها به دلیل فشاری که به سختافزار وارد میکند، شهرت بدی دارد. به وجود آمدن چنین مشکلاتی معمولاً تقصیر توسعهدهندگان است زیرا نسخهای شلوغ و ناکارآمد از بازی را منتشر میکنند. به عنوان مثال استفاده از ویژگیهایی مثل Lumen و Nanite که حتی قدرتمندترین سیستمهای رایانهای را نیز به چالش میکشند، میتواند یکی از دلایل عملکرد بد بازیهای ساخته شده با این موتور باشد.
دیجیتال فاندری یک ویدیو تحلیلی کامل در مورد ARC Raiders منتشر کرده است. طبق بررسیهای صورت گرفته با محدود کردن نرخ فریم، زمانبندی فریمهای بازی ایدهآل میشود. حتی در نرخ فریمهای باز (بدون محدودیت)، باز هم لگها معمولاً قابل توجه نیستند و بیشتر به صورت مشکلات انیمیشنی دیده میشوند. به نظر میرسد استودیوی Embark موفق شده مشکل لگهای Unreal Engine 5 را به خوبی برطرف کند.
در بازی ARC Raiders حذف برخی ویژگیهای کلیدی موتور Unreal Engine 5، مثل Lumen، Nanite و Virtual Shadow Maps که به شدت منابع سیستم را مصرف میکنند، باعث بهبود عملکرد پردازنده شده است. در نتیجه، این اثر حتی روی سیستمهای میانرده عملکرد خوبی دارد. برای بهینهسازی بیشتر، تنظیمات زیادی وجود دارند که میتوان با تغییر آنها و اعمال تنها یک تفاوت ظاهری کوچک به بهبود عملکرد بیشتری دست یافت.
بازی Arc Raiders شاید از نظر گرافیکی بهترین بازی ساخته شده با Unreal Engine 5 نباشد، اما به عنوان یک بازی چندنفره، گرافیکش بسیار چشمگیر است. قبلاً توسعهدهندگان بازی Palworld نیز ضمن تحسین این بازی، گفته بودند استودیوی Embark در حال تعیین یک استاندارد جدید برای بازیهای ساخته شده با Unreal Engine 5 است. این یکی از دلایلی است که باعث شدند این بازی تنها در مدت سه، ۱.۵ میلیون نسخه بفروشد.
دیدگاهتان را بنویسید