به نظر میرسد استودیوی ناتی داگ در پروژه جدیدش که با عنوان Intergalactic: The Heretic Prophet شناخته میشود از سیستمهای دیالوگ مبتنی بر هوش مصنوعی برای شخصیتهای غیرقابل بازی (NPC) استفاده خواهد کرد. این اطلاعات بر اساس آگهی شغلی جدیدی از سوی سونی به دست آمده است.
در این آگهی، سونی به دنبال استخدام یک طراح ارشد دیالوگ است تا روی سیستمهای دیالوگ مبتنی بر هوش مصنوعی برای شخصیتهای غیرقابل بازی کار کند. اگرچه در این آگهی به صورت مستقیم به بازی Intergalactic اشاره نشده، اما تمام نشانهها به آن اشاره دارند.
بازی Intergalactic: The Heretic Prophet که در سال ۲۰۲۴ معرفی شد، به عنوان جاهطلبانهترین عنوان استودیوی ناتی داگ شناخته میشود. استودیو با این اثر از داستان سرایی سنتی و واقعگرایانه فاصله خواهد گرفت و به سمت روایتی علمی تخیلی حرکت میکند. نیل دراکمن، کارگردان خلاق ناتی داگ، نیز از نقشش در سریال The Last of Us محصول HBO کناره گیری کرده تا به طور کامل روی پروژههای جدید استودیو از جمله Intergalactic تمرکز کند. این تصمیم به تنهایی نشان دهنده اهمیت بالای این IP جدید است.
اگر ادغام هوش مصنوعی در این پروژه همان طور که انتظار میرود انجام شود، شاید تغییری اساسی در نحوه روایت داستان بازیهای ناتی داگ را شاهد باشیم، زیرا تاکنون، این استودیو بیشتر به دیالوگهای دستنویس تکیه داشته است. اخیراً دراکمن نیز به صراحت درباره پتانسیل هوش مصنوعی در توسعه بازیها صحبت کرده بود. او در مصاحبهای گفت با ابزارهای هوش مصنوعی احتمالاً شیوه تولید محتوا متحول میشود و توسعه دهندگان میتوانند بر محدودیتهای روند تولید غلبه کنند تا روایتهای پیچیدهتری ارائه دهند. با این حال، او اشاره کرد نگرانیهای اخلاقی پیرامون هوش مصنوعی باید به دقت بررسی شوند.
در حال حاضر هنوز مشخص نیست هوش مصنوعی تا چه اندازه در عنوان Intergalactic به کار گرفته خواهد شد. اما با توجه به آگهی موجود برای استخدام نیروهای جدید و اظهار نظرهای دراکمن، به نظر میرسد این فناوری نقشی کلیدی در توسعه بازی ایفا کند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید