طبق گزارشها، عملکرد پیش از انتشار بازی The Outer Worlds 2 در مقایسه با Avowed ضعیفتر بوده و این نشانه خوبی برای استودیوی Obsidian نیست.

بازی The Outer Worlds 2 از استودیوی Obsidian Entertainment امروز منتشر میشود و انتظارات زیادی برای آن وجود دارد، زیرا گیمرها منتظرند ببینند آیا این بازی میتواند استودیوی مطرح Obsidian را دوباره به اوج بازگرداند یا اینکه مانند بازی Avowed، دومین انتشار ناامید کننده Obsidian در سال ۲۰۲۵ خواهد بود. متاسفانه، بر اساس عملکرد پیش از انتشار The Outer Worlds 2 در استیم و مقایسهاش با Avowed، به نظر میرسد عملکرد خوبی را شاهد نخواهیم بود، زیرا دادهها نشان میدهند در مرحله پیش از انتشار این بازی ضعیفتر از Avowed عمل کرده است.
طبق دادههای SteamDB، در طول دوره قبل از عرضه رسمی و دسترسی زود هنگام، بازی The Outer Worlds 2 در بهترین حالت ۱۰,۸۷۸ بازیکن همزمان داشت. این آمار کمی ناامید کننده است و حتی بدتر هم به نظر میرسد وقتی آن را با آمار ۱۳,۳۱۸ بازیکن همزمان بازی Avowed در مرحله پیش از انتشار مقایسه کنیم. شاید این استدلال مطرح شود که اعداد پیش از انتشار لزوماً نشان دهنده چیزی نیستند، اما باید اشاره کرد که همین استدلال قبلاً برای دفاع از Avowed نیز استفاده شده بود که نهایتاً ۱۹,۱۹۸ بازیکن همزمان در استیم داشت.


بازی The Outer Worlds اصلی در ۲۰۲۰ منتشر شد و هیچ دوره پیش از انتشاری نداشت. این اثر در استیم به اوج ۲۰,۳۴۹ بازیکن همزمان رسید و اکنون میانگین روزانه بازیکنانش حدوداً ۱,۵۰۰ نفر است؛ در مقایسه با Avowed که تنها حدود ۲۰۰ بازیکن دارد. با این حال، آمار هر دو بازی کمتر از عناوین دیگری میباشد که بسیاری آنها را شاهکارهای Obsidian میدانند. به عنوان مثال، بازی Fallout: New Vegas که اخیراً ۱۵ ساله شده، هنوز هم روزانه حدود ۶,۰۰۰ بازیکن دارد.


در حالی که میتوانیم روزها بحث کنیم که چرا The Outer Worlds 2 در مقایسه با Avowed عملکرد ضعیفتری داشته، واضحترین عامل شاید قیمت ۷۰ دلاری این بازی باشد که بسیاری از بازیکنان را ترغیب میکند از گیم پس استفاده کنند. این سرویس با وجود افزایش قیمت اخیرش، هنوز گزینه ارزانتری از خرید بازی روی استیم است که احتمالاً باعث شده تعداد بازیکنان روی پلتفرم استیم پایین بیاید.
البته حتی اگر این موضوع درست باشد، همانطور که گزارش ضرر ۳۰۰ میلیون دلاری Call of Duty به دلیل گیم پس نشان داد، از زمان ظهور خدمات اشتراکی تعداد بازیکنان هیچگاه با فروش واقعی همراستا نبوده است. به عبارت دیگر، حتی اگر بازیکنان PC از استیم به گیم پس منتقل شده باشند، سود Obsidian همچنان کم خواهد شد و هوش زیادی نیاز نیست تا متوجه شویم پیامدهای عدم موفقیت دو بازی ضعیف در یک سال میتواند برای استودیو چه باشد.
دیدگاهتان را بنویسید