رئیس استودیوی Crystal Dynamics، اسکات ایموس، اعلام کرده بازی Tomb Raider: Catalyst بزرگترین عنوان ساخته شده از مجموعه لارا کرافت است. او همچنین گفت این بازی یک ماجراجویی کامل خواهد بود، بنابراین بازیکنان نیازی به دانستن پیشینه لارا کرافت ندارند.

در رویداد The Game Awards 2025، استودیوی Crystal Dynamics دو بازی جدید Tomb Raider: Legacy of Atlantis و Tomb Raider: Catalyst را معرفی نمود. مورد اول یک ریمیک است که در سال ۲۰۲۶ منتشر میشود. مورد دوم هم عنوانی کاملاً جدید خواهد بود که برای انتشار در سال ۲۰۲۷ رونمایی شد. طی جلسه پرسش و پاسخی در همین رویداد، اسکات ایموس توضیح داد عنوان Catalyst چگونه در دنیای این مجموعه جای میگیرد. او گفت:
در بازی Tomb Raider: Catalyst، لارا کرافت در نقطهای از زندگیاش قرار دارد که بسیار از مسیر شغلیش دور است. هر آنچه که قبلاً اتفاق افتاده (تمامی بازیهای قبلی و تجربیات گذشته لارا) فقط بخشی از گذشته او هستند و اکنون Tomb Raider: Catalyst حال و آینده این شخصیت را نشان میدهد.
اگرچه داستان Catalyst از نظر زمانی پس از تمام بازیهای مجموعه Tomb Raider اتفاق میافتد، اما ایموس میخواهد اطمینان حاصل کند کسانی که تازه این سری را تجربه میکنند، نیازی به آشنایی با تاریخچه لارا کرافت نداشته باشند. او اظهار کرد:
ما Catalyst را طوری طراحی کردیم که بازیکنان بتوانند ماجراجوییهای لارا را از همین نقطه دنبال کنند. همانطور که گفتم، هیچ تکلیفی برای انجام دادن وجود ندارد. شما میتوانید به راحتی وارد Catalyst شوید و تجربهای کامل داشته باشید. داستان و شخصیتها به گونهای طراحی شدند که نیاز به دانستن تاریخچه این مجموعه ندارید. این بزرگترین Tomb Raider است که تا به امروز ساختهایم.
طبق اطلاعات موجود، خواه شما طرفدار دو آتشه این سری باشید یا نه، همه بازیکنان تجربهای مشابه از محیط بازی خواهند داشت. بازی Tomb Raider: Catalyst اولین ماجراجویی لارا کرافت در شمال هند خواهد بود. ایموس ادعا میکند این منطقه مناظر وسیع و متنوعی دارد که واقعاً منتظر کشف شدن هستند.
دیدگاهتان را بنویسید