به نظر میرسد پس از اعلام اخراجهای اخیر در برند ایکس باکس، برخی از توسعهدهندگان صنعت بازی رویکرد سرویس PS Plus سونی را به گیم پس ترجیح میدهند.
مایکروسافت اخیراً ۹۰۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد که این تعدیلها بر بخش گیمینگ این کمپانی یعنی ایکس باکس تاثیر گذاشت. دلیل اصلی این تصمیم، انتظارات غیرواقعبینانهای بود که از سوی مدیر ارشد مالی مطرح شده بود.
در پی این اقدام، توسعه برخی بازیها از جمله Perfect Dark و Everwild لغو گردیدند و واکنش منفی گستردهای از سوی طرفداران را درپی داشت. در واکنش به این وضعیت، برخی کاربران اشتراک گیم پس خود را کردند و این اقدام را نشانهای از نارضایتی خود نسبت به سیاستهای اخیر ایکس باکس دانستند.
در همین حال، برخی از توسعهدهندگان بازی نیز اعلام کردهاند که رویکرد سونی در قبال سرویس PS Plus را به سیاستهای مایکروسافت در زمینه گیم پس ترجیح میدهند.
رافائل کولانتونیو (Raphael Colantonio)، رئیس سابق استودیوی Arkane، اخیراً در اظهارنظری غیرمستقیم اعلام کرده که گیم پس یکی از عوامل مهم در تعدیلهای اخیر در ایکس باکس بوده است.
در پی این اظهارات، شماری از توسعهدهندگان بازی در پاسخ به توییت او، دیدگاههای خود را درباره وضعیت کنونی ایکس باکس و سیاستهای مایکروسافت مطرح کردند. کولانتونیو همچنین عنوان کرد که گیم پس یک مدل ناپایدار است که در طول یک دهه گذشته به صنعت بازی آسیب زده و همچنان این روند ادامه خواهد داشت.
مایکل دوز (Michael Douse)، مدیر انتشارات استودیوی Larian، نیز با انتشار پستی در X، با انتقاد از مدل اشتراکمحور ایکس باکس، دیدگاه مشابهی را بیان کرد. وی در ادامه افزود که اگرچه گیم پس به تیمهای کوچکتر کمک کرده، اما راهبرد سونی در قبال PS Plus را ترجیح میدهد.
در سیاستهای فعلی پلی استیشن، بازیهای انحصاری این شرکت نه تنها در روز عرضه، بلکه حتی مدتی پس از آن نیز روی PS Plus منتشر نمیشوند. این تصمیم به سونی اجازه میدهد تا فروش مستقیم بازیها را حفظ کرده و کاربران را به خرید کامل بازیها به جای اشتراک صرف تشویق کند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید