متیو کارچ (Matthew Karch)، مدیرعامل استودیوی Saber Interactive و توسعهدهنده عنوان شوتر سوم شخص Warhammer 40K: Space Marine 2، اعتقاد دارد دلیل اصلی اخراجها و تعدیل نیروی گسترده در صنعت بازیهای ویدیویی ناشی از بودجههای هنگفت است.
بودجه و زمان توسعه بازیها به طور قابل ملاحظهای نسبت به گذشته افزایش یافته است و اکنون ساخت دنبالههای برخی بازیها چندین سال به طول میانجامد و صدها میلیون دلار هزینه دربر دارد. در طی سالهای اخیر، برخی بازیهای AAA با بودجه هنگفت شکستهای بزرگی را رقم زدند و سازنده Space Marine 2 بودجههای چند صد میلیون دلاری را علت اصلی اخراجها عنوان کرده است.
متیو کارچ طی مصاحبه با وبسایت Game File در این باره میگوید:
من فکر میکنم عصر بازیهایی با بودجه ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون دلاری در راه است. معتقدم بودجه چند صد میلیون دلاری، به اخراجها و تعدیل نیروی بیشتر منجر شده است.
مدیرعامل Saber Interactive معتقد است که بسیاری از بازیها نیازی به بودجههای هنگفت ندارند. وی میگوید تنها بازیهایی مانند Red Dead Redemption 2 و Cyberpunk 2077 با بودجه بالا و دقت سازندگان توانستند طرفداران اختصاصی برای خود ایجاد کنند.
طبق گزارشهای منتشر شده، بازی شکست خورده Concord با بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است.
میانگین بودجه ساخت بازیهای AAA در هر نسل از کنسولها حدوداً دو برابر شده و این موضوع نگرانکننده است. ساخت بازی Marvel’s Spider-Man که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، ۱۰۰ میلیون دلار هزینه دربر داشت و این در حالی است که نسخه دوم آن با بودجه ۳۱۵ میلیون دلاری ساخته شد.
در این زمینه بازیهایی مانند Concord، Skull and Bones، Suicide Squad و… با داشتن بودجههای هنگفت شکستهای بزرگی را رقم زدند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید