مدتهاست میان طرفداران Fallout این گمانهزنی وجود دارد که Bethesda تمایل چندانی نداشت به Obsidian Entertainment اجازه دهد با استفاده از این آیپی و موتور اختصاصی آنها، بازی Fallout: New Vegas را بسازد. این واقعیت که New Vegas اغلب به عنوان بهترین بازی Fallout ستایش میشود، به گمانهزنیها درباره یک رقابت احتمالی دامن زده است.

با این حال، تاد هاوارد، رئیس Bethesda، در مصاحبهای با PC Gamer میگوید که هرگز هیچگونه خصومتی میان این دو استودیو وجود نداشته است:
وقتی ما سراغ ساخت [New Vegas] رفتیم، تازه کار روی Fallout 3 را تمام کرده بودیم. میدانستیم که قرار است Skyrim را بسازیم. ما اعضای Obsidian را خوب میشناختیم و عاشق کارشان بودیم، بنابراین با آنها تماس گرفتیم و گفتیم: «هی، دوست دارید این کار را انجام دهید؟ ما پتانسیل چیز دیگری را میبینیم که میتواند از دل Fallout 3 بیرون بیاید».
هاوارد در واکنش به کسانی که New Vegas را بازی بهتری نسبت به Fallout 3 میدانند، پاسخ داد:
این همان کاری بود که ما از آنها خواستیم انجام دهند، درست است؟ و آنها کار فوقالعادهای روی New Vegas انجام دادند.
با توجه به اینکه فصل دوم سریال تلویزیونی بسیار محبوب Fallout در نیو وگاس (و صحرای Mojave) جریان دارد، Fallout: New Vegas موج دیگری از توجهات را تجربه میکند. هاوارد بسیار تحتتأثیر دکورها و صحنههای سریال قرار گرفته بود و باید به کهنهکاران Obsidian نشان میداد که دیدگاه و طراحی آنها چگونه اقتباس شده است. هاوارد در ادامه با اشاره به روند باورنکردنی عرضه بازیها توسط Obisidian در سالهای اخیر گفت:
احترام زیادی برای اعضای تیم Obsidian قائلم. آنها را به محل فیلمبرداری دعوت کردیم تا این فضا را ببینند، و اگر به سالی که پشت سر گذاشتند نگاه کنید، آنها سالی باورنکردنی داشتهاند.
وی در نهایت افزود:
فکر میکنم طرفداران همواره درباره اینکه کدام عنوان را بیشتر دوست دارند بحث میکنند و این موضوع برای من قابل درک است. به نظرم عالی است که گزینههای متعددی وجود دارد و طرفداران میگویند: «اوه، من شماره یک، دو، سه، چهار، یا Vegas یا ۷۶ را دوست دارم؛ و فکر میکنم این برای فرنچایزی که مردم بتوانند علاقه خود را به نسخهای خاص ابراز کنند، اتفاقی بسیار سالم و مفید است.
دیدگاهتان را بنویسید