تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: شنبه , ۱۲ مهر , ۱۴۰۴
X
تجربه بازی سرگرم‌کننده نبود پس عرضه آن را برای سه سال به تعویق انداختیم

تجربه بازی سرگرم‌کننده نبود پس عرضه آن را برای سه سال به تعویق انداختیم

پس از معرفی Arc Raiders در رویداد گیم آواردز، هیجان بالایی این بازی به وجود آمد اما تجربه آن در واقعیت، هیچ شباهتی به تریلر پرزرق و برق خود نداشت و نمی‌توانست بازیکن را سرگرم کند. اینجا بود که یک تاخیر سه‌ساله برای عرضه این اثر در نظر گرفته شد.

تبلیغات

عنوان Arc Raiders، حدود چهار سال پیش و در رویداد گیم آواردز ۲۰۲۱ رونمایی شد و توانست تا با تریلر جذاب خود، همه را به وجد بیاورد. اما حقیقت ساخت این بازی، آن‌چیزی نبود که سازندگان انتظار داشتند. پاتریک سودرلند (Patrick Soderlund)، مدیرعامل تیم Embark در مصاحبه‌ای با وب‌سایت EDGE، از تمایل خود به تجربه آن‌چیزی که به حضار نشان داده بود می‌گوید، اما در واقع این تریلر هیچ نشانی از Arc Raiders واقعی نداشت. تست‌های داخلی و بررسی‌های مداوم توسعه دهندگان از پروژه، تایید می‌کرد که تجربه بخش PVE بازی نمی‌تواند به اندازه کافی سرگرم کننده باشد.

در ادامه و برای شش ماه پایانی ساخت این اثر، الکساندر گروندال (Aleksandr Grondal) به عنوان تهیه‌کننده اجرایی به این پروژه می‌پیوندد و در اصل، قرار بود حضور وی تنها به اتمام ساخت بازی و عرضه آن منجر شود ولی شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد و حضور او به یک تحلیل اساسی از وضعیت بازی و بررسی اینکه اکنون نخستین اثر استودیو در کجای توسعه قرار دارد منجر شد. او در توصیف Arc Raiders می‌گوید که تجربه آن برای لحظاتی سرگرم کننده بود، اما این موضوع تداوم نداشت و هر ۵۰ مبارزه یک‌بار می‌شد از عنوان مذکور لذت برد. سودرلند نیز با گروندال موافق بود و حتی نگاه بد‌بینانه‌تری نسبت به ضعف‌های بازی خود داشت، چرا که از ابتدا، روند پیشبرد پروژه را به طور دقیق زیر نظر گرفته بود.

arc raiders

در نهایت، تصمیم لازم گرفته شد و رویکرد Arc Raiders از PVE به تیراندازی PVPVE تغییر یافت که البته اعتراض طرفداران را در پی داشت، اما سودرلند اعتقاد دارد که اگر هواداران نسخه اولیه بازی را می‌دیدند دیگر نمی‌توانستند چنین اعتراضی نسبت به تصمیم سازندگان داشته باشند. این تغییر مسیر البته چندان هم برای نیروهای سابق EA و DICE و اعضای کنونی استودیو Embark خوشایند نبود، چرا که آن‌ها به وضوح از سبک PVP خسته بودند و می‌خواستند تا چیزهای جدیدی را تست کنند، اما این ایده که «چه می‌شود اگر حال و هوای مبارزه با موجودات عظیم Shadow of the Colossus را به بازی خود بیاوریم»، آن‌ها را تشویق کرد تا به آوردن ربات‌های عظیم در پروژه چندنفره خود روی بیاورند.

در مجموع، تست‌های محدود ماه آوریل و فیدبک‌های مثبت پلیرها، سازندگان را در تداوم رویکرد اتخاذ شده خود مصمم کرد و امروز، شاهد قرار گرفتن Arc Raiders در رده پنجمین بازی مورد انتظار استیم هستند، البته با اختلافی دو پله‌ای نسبت به رقیب خود یعنی Battlefield 6. باید منتظر ماند و دید این پروژه پرسروصدا پس از یک چرخه توسعه شش‌ساله، چه چیزهای جذابی برای ارائه دارد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است