یک تحلیلگر هشدار میدهد که ما در «غرب وحشی» قیمتگذاری بازیها هستیم زیرا «مردم هنوز بازیها را با این قیمتهای بالا میخرند». او همچنین باور دارد که به این زودیها نباید انتظار قیمتهای یکسان برای بازیها را داشته باشیم.
مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، مدیر اجرایی بخش بازی در موسسه آمار و تحلیل بازار Circana، در مصاحبهای با وبسایت GamesRadar گفت که قیمتگذاری بازیها در حال حاضر «شبیه به غرب وحشی» هستند. او تشریح کرد:
ما اکنون بیش از هر زمان دیگری در قیمتگذاری و استراتژیهای عرضه، تنوع داریم. ما عناوین زیادی داریم که سعی میکنند به نوعی به ردههای بالاتر قیمتگذاری در بازار ناخنک بزنند و عناوین بسیار بیشتری هم داریم که با قیمتهای پایینتر عرضه میشوند.
این روزها پیدا کردن نمونههایی از عدم یکنواختی در قیمت بازیها دشوار نیست. نسخه فیزیکی از بازی Mario Kart World با قیمت ۷۹.۹۹ دلار عرضه شد، در حالی که بازی Donkey Kong Bananza قیمت پایینتری معادل ۶۹.۹۹ دلار داشت. یا برای مثال بازی Death Stranding 2:On the Beach با قیمت ۶۹.۹۹ دلار به فروش رسید، در حالی که در نقطه مقابل، بازی Clair Obscur: Expedition 33 تنها ۴۹.۹۹ دلار قیمت داشت.
پیسکاتلا توضیح داد:
در نهایت، ناشران و توسعهدهندگان در تلاشند تا نقطه بهینه را برای استراتژی قیمتگذاری خود پیدا کنند. اگر به بازیهایی نگاه کنید که به سمت بالاترین حد بازه قیمتی میروند، اینها عموماً بازیهایی هستند که پایگاههای طرفداران فوقالعاده متعهدی دارند؛ جایی که حساسیت به قیمت، بهویژه در زمان عرضه، بسیار پایین است. این به آن معناست که مردم میخواهند این بازی را بدون توجه به قیمتش بازی کنند.
او در نهایت افزود:
میدانم که خیلیها از این موضوع خوششان نمیآید، اما مردم هنوز این بازیها را با این قیمتهای بالا میخرند، بنابراین تا زمانی که بازی مناسبی با این پتانسیل وجود داشته باشد، ناشران به ساخت و عرضه آنها با قیمتهای بالا ادامه خواهند داد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید