تسلا پس از سالها مقاومت، احتمالا به زودی اپل کارپلی (Apple CarPlay) را به خودروهای خود اضافه میکند تا تجربه کاربری بهتری برای دارندگان آیفون فراهم شود.


به گزارش تکراتو و به نقل از ubergizmo، تسلا ممکن است به زودی از Apple CarPlay در خودروهای خود پشتیبانی کند. این اقدام تغییر مهمی در سیاست طولانیمدت شرکت برای مقاومت در برابر سیستمهای سرگرمی ثالث به حساب میآید.
گفته میشود تسلا در حال آزمایش داخلی این ویژگی است تا نیاز مشتریان را برآورده کرده و موقعیت خود در بازار خودروهای برقی را تقویت کند.
قرارداد ۲.۱ میلیارد دلاری سامسونگ با تسلا برای تأمین باتریهای ذخیره انرژی در آستانه امضا است
تاکنون، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با اضافه کردن CarPlay مخالفت کرده و ترجیح داده خودروها از سیستم اختصاصی خود تسلا استفاده کنند.
خودروهای تسلا در حال حاضر با یک سیستم داخلی کار میکنند که شامل مسیریابی، خدمات استریم و دیگر امکانات سرگرمی طراحیشده توسط تسلا است.
تسلا مدلهای ارزانتر مدل ۳ و مدل Y را معرفی کرد
اضافه شدن CarPlay میتواند یک تغییر استراتژیک باشد، بهویژه با توجه به رقابت شدید در بازار خودروهای برقی و هدف شرکت برای افزایش فروش، به ویژه در ارتباط با پاداش یک تریلیون دلاری ماسک که به عملکرد شرکت بستگی دارد.
تحلیلگران صنعت میگویند یکی دیگر از دلایل احتمالی تسلا برای این اقدام، خروج اپل از بازار خودروهای برقی در سال ۲۰۲۴ است که فشار رقابتی بین دو شرکت را کاهش میدهد. با استفاده از CarPlay، تسلا میتواند نظر کاربران آیفون را جلب کند که به همگامسازی گوشی با خودرو اهمیت میدهند.
منابع بلومبرگ اعلام کردهاند تسلا قصد دارد در ماههای آینده پشتیبانی از CarPlay را معرفی کند، اما تصمیم نهایی و زمانبندی هنوز مشخص نیست و احتمال تأخیر وجود دارد، زیرا شرکت معمولا برنامههای عرضه خود را تغییر میدهد.
در پیادهسازی، تسلا رویکرد متفاوتی نسبت به سایر خودروسازان دارد. این شرکت قصد دارد CarPlay بیسیم را در یک پنجره اختصاصی داخل رابط کاربری خود قرار دهد و اجازه ندهد کل نمایشگر را بگیرد.
به این ترتیب، CarPlay مانند یک اپلیکیشن جاسازیشده عمل میکند و تجربه آشنا اپل را ارائه میدهد، در حالی که محیط منحصر به فرد تسلا حفظ میشود.
این یکپارچهسازی محدود به CarPlay استاندارد است و شامل CarPlay Ultra نمیشود که امکان کنترل عمیقتر روی تنظیمات خودرو مثل دما، صندلی و داشبورد را فراهم میکند.
همچنین CarPlay به ویژگیهای اختصاصی تسلا مانند سیستم رانندگی خودران کامل دسترسی نخواهد داشت. به نظر میرسد استراتژی تسلا افزودن راحتی بدون به خطر انداختن اکوسیستم اختصاصی شرکت است.
در مورد Android Auto، بلومبرگ گزارش داده که تسلا فعلا برنامهای برای پشتیبانی از سیستم سرگرمی گوگل ندارد. در صورت تأیید، اضافه شدن CarPlay نشانهای از تسلیم شرکت در برابر نیاز مشتریان خواهد بود، در حالی که کنترل ویژگیهای خاص برند و یکپارچگی سیستم همچنان حفظ میشود.
دیدگاهتان را بنویسید