ماساکازو سوگیموری، آهنگساز و توسعهدهنده سابق شرکت کپکام، از استراتژی شرکت نینتندو برای عرضه کارتهای Game Key، که به جای بازی حاوی مجوز دانلودش هستند، دفاع کرد.
کارتهای Game Key کنسول سوییچ ۲، که به جای خود بازی تنها مجوز دیجیتال دانلودش را ارائه میدهند، از همان زمان رونمایی با موجی از انتقادها روبهرو شدند. البته، با توجه به افزایش حساسیت مصرفکنندگان به رسانههای فیزیکی و مسئله حفظ بازیها، تعجبی ندارد تصمیمهای اخیر نینتندو بحث برانگیز باشند. با این حال، سوگیموری اخیراً ضمن دفاع از نینتندو برای این استراتژی، گفته است:
بسیاری از اقدامات شرکت نینتندو در واقع با هدف محافظت از صنعت بازیهای ویدیویی و سرگرمیهای دیجیتال انجام میشوند. تنها بعد منطقی انتقادها این است که کارتهای Game Key میتوانند در نهایت باعث شوند یک بازی که قانونی خریداری کردید، به صلاحدید ناشر غیرقابل بازی شود. اما آیا میتوانیم از کالاهای غیردیجیتال تا ابد استفاده کنیم؟ در اکثر موارد اشیای فیزیکی طول عمر محدودی دارند و در نهایت خراب میشوند.
طبق اظهارات سوگیموری، عمر بیپایان محتواهای دیجیتالی یکی از دلایل اصلی این اقدام نینتندو است. او همچنین توضیح داد چرا شرکت تصمیماتی مثل استفاده از کارتهای Game Key و افزایش قیمت بازیها را اتخاذ کرده است:
کارتهای Game Key: جلوگیری از کپی غیرمجاز (دزدی نرمافزاری) و کاهش ریسک انباشت بازیهای فروخته نشده در انبارها.افزایش قیمت بازیها: با توجه به افزایش هزینهها، نینتندو پیشقدم شد و قیمتها را بالا برد تا سایر شرکتهای بازیسازی که با مشکلات مالی مواجهاند بتوانند از آن پیروی کنند.قطع پشتیبانی از سرویسهای آنلاین در سختافزارهای قدیمی: تعیین یک عمر مفید برای پلتفرمها باعث میشود شرکتها راحتتر بازیهایش را روی سختافزار جدید منتشر کنند. همچنین، پورت کردن بازیها شغلهای جدیدی ایجاد میکند.
سوگیموری معتقد است بعید به نظر میرسد شرکت نینتندو از سر طمع چنین رویکردهایی را دنبال کند، زیرا این شرکت از نظر مالی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید