اخیراً توسعهدهندگان بازی Dispatch از چالشهایشان در بازگشت به دنیای بازیهای داستانمحور صحبت کردند و تأکید نمودند شکستهای گذشته نمیتواند دلیلی برای کنار گذاشتن این ژانر باشد.

استقبال گسترده مردم از بازی Dispatch و آمار فروشش به وضوح مشخص میکند، بسیاری همچنان به تجربههای کوتاه و داستانمحور در بازیها علاقه دارند. این موضوع نشان میدهد که حتی اگر گیمپلی بازی به جذابی عناوین موفق دیگر نباشد، ارزش داستانیش میتواند تجربهای منحصر به فرد برای بازیکنان خلق کند و به آنها اجازه دهد دنیای خودشان را شکل دهند. در گفت و گو با GamesIndustry.biz، توسعهدهندگان Dispatch اشاره کردند در ابتدای، قانع کردن برخی ناشران و شرکتهای بزرگ دشوار بوده، زیرا آنها فکر نمیکردند این بازی موفق باشد. نیک هرمن، کارگردان خلاق بازی، توضیح داد:
آنها شکست عناوین مختلفی را مثال میزدند، اما ما به آن عناوین نگاه میکردیم و میدانستیم در زمینه خلاقیت مشکل داشتند. شما بعد از دیدن یک فیلم بد نمیگویید صنعت سینما مرده است. مردم اینگونه به این ژانر نگاه نمیکنند.
در نهایت، استودیوی AdHoc با اثبات ارزش کارش، Dispatch را به یکی از موفقترین بازیهای سال تبدیل کرد. البته، این موفقیت تا حد زیادی در گرو همکاری با Critical Role است، زیرا به گفته هرمن آنها ارزشها و رویکرد خلاقانه مشابهی داشتند. هرمن همچنین اشاره کرد:
آنها شرکتشان را به شیوهای مشابه تاسیس کرده بودند. این شرکت جایی بود که یک گروه از افراد خلاق کنار هم جمع میشدند و از داستانگویی تعاملی و به اشتراک گذاشتنش با مردم لذت میبردند. بنابراین بلافاصله بعد از دیدند آنچه که ما قصد انجام دادنش را داشتیم، با ما همراه شدند و ریسک کردند. آنها واقعاً نقشی حیاتی در موفقیت پروژه داشتند.
دیدگاهتان را بنویسید