سازندگان عنوان تحسین شده Clair Obscur Expedition 33 به کارگردان Phantom Blade Zero توصیه کردهاند که در توسعه این بازی، بخشهای اضافه را حذف کند و به صیقل دادن قسمتهای اصلی بپردازد.

در سالهای اخیر، بازیهای ویدیویی از نظر وسعت و پیچیدگی بهطور چشمگیری گسترش یافتهاند و بزخی از این عناوین، به قدری از محتوا برخوردار هستند که تکمیل کردن آنها بیش از ۱۰۰ ساعت زمان میبرد. البته باید اشاره کرد که بیشتر بودن محتوا همیشه به معنای بهتر بودن نیست؛ چراکه گنجاندن بیش از حد محتوا میتواند به افت کیفیت کلی تجربه منجر شود.
استودیوی Sandfall Interactive، سازنده Clair Obscur: Expedition 33، به خوبی از این موضوع آگاه است و به نظر میرسد همین نگاه را در قالب توصیهای مهم با یکی دیگر از سازندگان مستقل در میان گذاشته است.
Soulframe Liang، کارگردان Phantom Blade Zero، طی مصاحبهای با وبسایت Gamesradar در جریان رویداد The Game Awards امسال اعلام کرد که با اعضای استودیوی Sandfall Interactive صحبت کرده و آنها در این گفتگو توصیهای کوتاه و صریح به او ارائه دادهاند. توصیه آنها بر تمرکز، حذف اضافات و ارتقای کیفیت هسته اصلی بازی تأکید دارد.
وی در این خصوص گفت:
یکی از مهمترین و جالبترین نکاتی که به ما گفتند این بود که در ۹ ماه پایانی، مهمترین کار حذف کردن است؛ اینکه بخشهایی از بازی را کنار بگذاریم، روی سایر قسمتها متمرکز باشیم و آنها را صیقل دهیم.
اگرچه توصیه به کاهش محتوا و تمرکز بر پرداخت بهتر روی بخشهای باقیمانده در فضای امروزی بازیهای ویدیویی ممکن است غافلگیرکننده به نظر برسد، اما با توجه به عملکرد تیم سازنده Clair Obscur: Expedition 33 چندان هم دور از انتظار نیست. در بخشهایی از این بازی میتوان دید که برخی قسمتها به طور عمدی حذف شدهاند و بعضی از مناطق بازی کمی خلوت به نظر میرسند؛ اما این موضوع هیچ لطمهای به کیفیت کلی اثر وارد نکرد.
بازی Phantom Blade Zero در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۲۶ (۱۸ شهریور ۱۴۰۵) برای پلی استیشن ۵ و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید