عنوان Atomfall یک تجربه منحصربهفرد از استودیوی Rebellion Developments، سازنده سری Sniper Elite است، یک بازی اکشن بقا در دنیایی که پس از یک فاجعه هستهای روایت میشود و آزادی گستردهای به بازیکنان میدهد. نبود ماموریتهای سنتی و تکیه بر تحقیق و بررسی سرنخها باعث میشود که تجربه شما بیشتر بر اساس آزمون و خطا و کشف نتایج اتفاق بیفتد.
این آزادی عمل ظاهراً به روند توسعه بازی نیز راه پیدا کرده است. بر اساس ادعای جدید بن فیشر (Ben Fisher)، طراح ارشد بازی، عناصر تجربیای در بازی وجود دارد که در هیچ جای دیگری نخواهید یافت. او در قسمت جدید پادکست VideoGamer گفت:
ما اصول خلاقانهای را که به دنبالشان بودیم، در پیش گرفتیم و ادامه دادیم، بنابراین موارد تجربیای در بازی وجود دارد که در جای دیگری نمیتوان امتحانشان کرد، چون نتیجه آنها تضمین شده نیست.
این رویکرد به حدی غیرقطعی و خلاقانه است که حتی فیشر هم از موفقیت آن اطمینان ندارد:
در Atomfall برخی انتخابهای دیوانهوار وجود دارند. رویدادهایی هستند که بازیکن میتواند آنها را پیگیری کند یا کاملاً از دست بدهد، و این رویدادها میتوانند تاثیر بزرگی روی جمعیت دشمنان در دنیای بازی داشته باشند… ممکن است جواب بدهد، ممکن است ندهد… من مشتاقم که ببینم چه پیش میآید.
بحث تاثیرگذاری بر جمعیت دشمنان جالب است، به ویژه با توجه به این که بازیهایی مثل Fallout 4 اجازه نابودی تقریباً تمام جناحها را به بازیکنان میدادند. اینکه Rebellion تا چه حد در این زمینه پیش میرود، هنوز مشخص نیست، اما فعلاً با این ادعای تیم سازنده، ایده جذابی به نظر میرسد.
Atomfall در تاریخ ۲۷ مارس (۷ فروردین ۱۴۰۴) برای رایانههای شخصی، پلی استیشن ۴ و ۵، ایکس باکس وان و سری ایکس/اس منتشر خواهد شد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید