یوکو تارو (Yoko Taro)، خالق بازی NieR: Automata و هیدکی کامیا (Hideki Kamiya)، کارگردان Bayonetta، اخیراً در یک پنل گفتوگو در جریان کنفرانس G-CON 2025 در کره جنوبی شرکت کردند. به گزارش ۴Gamer، این دو سازنده در این نشست دیدگاههای خود درباره فلسفه طراحی بازی و روند خلاقیتشان را با مخاطبان به اشتراک گذاشتند.

وقتی از آنها درباره تازهترین پروژهها سؤال شد، هیدکی کامیا توضیح داد که استودیوی Clovers بهطور مستمر روی دنباله Okami کار میکند و همزمان تیم توسعه خود را گسترش میدهد. در مقابل، فعالیتهای اخیر یوکو تارو برای بسیاری از طرفداران مبهم بوده است؛ تا جایی که شوخی رایجی میان هواداران با این مضمون شکل گرفته که یوکو تارو هیچ کاری انجام نمیدهد. او در پاسخ به مخاطبان کرهای توضیح داد که در واقع مشغول پروژههای متعددی بوده، اما بیشتر آنها به دلایلی مختلفی در میانه راه لغو شدهاند.
تارو در این رابطه توضیح داد:
اغلب از من میپرسند چرا دنباله جدیدی برای NieR نمیسازم یا اینکه چرا هیچ کاری انجام نمیدهم. دلیلش این است که بسیاری از پروژههایی که اخیراً درگیرشان بودم، در نیمه راه توسعه متوقف شدند. من واقعاً روی چیزهای مختلفی مشغول بودم، اما هیچکدام به مرحله انتشار نرسیدند. دستمزدم را دریافت کردم و از این نظر مشکلی ندارم، اما چون هیچیک از کارها منتشر نشدهاند، مردم تصور میکنند کاری انجام ندادهام.
با وجود اینکه بسیاری از پروژههای اخیر او به سرانجام نرسیدهاند، یوکو تارو همچنان خوشبین است. او تأکید کرد ترجیح میدهد چندین بار شکست را تجربه کند تا در نهایت اثری ارزشمند خلق شود تا اینکه آثار ضعیف و بیکیفیت منتشر کند. او اضافه کرد:
من این موضوع را نکتهای منفی نمیبینم و باور دارم اگر قرار باشد اثری ضعیف منتشر کنم، بهتر است اصلاً منتشر نشود.
در حالی که بسیاری از طرفداران امیدوارند مجموعه NieR در سال ۲۰۲۷ و همزمان با دهمین سالگرد Automata دوباره احیا شود، به نظر میرسد احتمال تحقق این انتظار فعلاً کم باشد. با این حال، از آنجا که یوکو تارو این روزها فعالانه روی پروژههای مختلف کار میکند، شاید تنها مسئله زمان باشد تا او خبر تازهای از یک اثر جدید منتشر کند.
دیدگاهتان را بنویسید