اگر در بازی Mortal Kombat عملکرد خوبی داشتید، احتمالاً مردی در گوشهی تصویر ظاهر میشد و با صدایی خاص میگفت: «Toasty!» جملهای که شاید معنای خاصی نداشت، اما بهسرعت به بخشی از تاریخ این مجموعه تبدیل شد. حالا، دن فوردن، خالق این لحظهی نمادین و طراح صداهای ماندگار سری، پس از سالها فعالیت، از استودیو NetherRealm خداحافظی کرده است.
دن فوردن (Dan Forden) از همان ابتدای شکلگیری مجموعهی Mortal Kombat در کنار آن بوده است؛ ابتدا بهعنوان برنامهنویس صدا و سپس بهعنوان مدیر بخش صوتی. در Mortal Kombat 2، اجرای ضربهی Uppercut باعث فعال شدن ایستراگ “Toasty” میشد، عنصری که در نسخههای بعدی نیز بارها بازگشت. فوردن در تمام دورههای مختلف این مجموعه (از نسخههای دوبعدی تا سهبعدی) و در دو استودیو مختلف حضور داشته است.
روز چهارشنبه، آخرین روز کاری فوردن در NetherRealm بود. او در پستی اینستاگرامی نوشت:
چهارشنبه آخرین روز من در NetherRealm بود. در طول این سالها چیزهای سرگرمکنندهی زیادی ساختیم. به آنچه که خلق کردیم و به لذتی که در فرآیند ساخت داشتیم افتخار میکنم. افراد باهوش و بااستعدادی در آنجا هستند، در سالهای آینده منتظر آثار فوقالعادهای باشید.
او در ادامه ضمن قدردانی از هواداران این مجموعه افزود:
اگر طرفداران بازیهای ما نبودند، هرگز ۳۷ سال در این صنعت دوام نمیآوردم. از همهی شما بابت حمایت از کارهایی که انجام دادیم سپاسگزارم.
موسیقیها و طراحی صدای فوردن ترکیبی منحصربهفرد از فضای اسطورهای و صنعتی را خلق کرد که Mortal Kombat را از سایر بازیها متمایز ساخت، آنهم با منابع محدود آن زمان. او پس از خلق آثار کلاسیک، در تمام فراز و نشیبهای مجموعه باقی ماند و آخرین پروژهی او (حداقل آخرین پروژهای که هماکنون قابل تجربه است) بازی Mortal Kombat 1 بود که در آن بهعنوان مدیر صوتی فعالیت میکرد.
هرچند فرد دیگری جای او را خواهد گرفت، اما میراث فوردن بهعنوان طراح صدایی که هویت صوتی Mortal Kombat را شکل داد و البته خالق لحظهی “Toasty”، همیشه باقی خواهد ماند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید