اخیرا یکی از توسعهدهندگان سابق استودیوی BioWare در مورد دلایل شکستهای اخیر این استودیو صحبت کرده است. او شرکت EA را مقصر اصلی میداند.
BioWare که همواره با عناوین نقشآفرینی خیرهکننده و روایتمحور خود شناخته میشد، بعد از عملکرد ضعیف Mass Effect: Andromeda، عنوان سرویس محور شکستخورده Anthem و عرضه پرحاشیه و ناموفق Dragon Age: The Veilguard، با مشکلات زیادی روبهرو شده است. اخیرا مارک دارا (Mark Darrah)، عضو ارشد سابق BioWare، در مصاحبه با MrMattyPlays گفته که این استودیو بهدلیل تمرکز روی چند پروژه مجزا به طور موازی، با شکست مواجه شده است.
وی EA را مقصر اصلی مشکلات BioWare میداند و میگوید که این شرکت باعث شده استودیو در توسعه عنوانی مانند Dragon Age: The Veilguard نتواند به درستی عمل کند و اگر BioWare بهصورت جداگانه روی هر بازی تمرکز میکرد، عملکرد بسیار بهتری داشت.
دارا در بخشی از مصاحبه میگوید:
ما چندین عنوان را همزمان توسعه میدادیم؛ اگر به DICE نگاه کنید، آنها فقط یک پروژه را در یک برهه زمانی خاص پیش میبرند و این تصمیم واقعا خوب عمل میکند. وقتی دو، سه یا پنج پروژه را همزمان توسعه میدهید، باید منابع انسانی خیلی بزرگی داشته باشید. اما چیزی که در نهایت برای ما اتفاق افتاد، از بین رفتن استعدادها و منابع انسانی بود. این تصمیمات برای تیم کوچک ما به فاجعه تبدیل شد و کیسی هادسون (Casey Hudson) نیز در نهایت پس از خسته شدن از رهبری این استودیو، آن را ترک کرد.
او در ادامه توضیح میدهد که تیم BioWare مجبور شد از کیفیت بازیهایی مثل Dragon Age: The Veilguard و Anthem بکاهد و راهحلهای سریع و ناقص را پیش بگیرد، زیرا EA برخی عناوین را در اولویت بیشتری قرار داده بود. مثلا Mass Effect: Andromeda منابع و اولویت بیشتری نزد EA داشت اما برای عنوانی مثل Dragon Age: The Veilguard اینطور نبود. این عدم تعادل در تخصیص منابع باعث بروز شکستهای متعدد در BioWare شد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید