گزارش جدید Counterpoint Research نشان میدهد که بازار گوشی های هوشمند هند در سال ۲۰۲۴ تغییرات قابل توجهی داشته است. سامسونگ که پیش از این در صدر قرار داشت، حالا به جایگاه سوم سقوط کرده است. در مقابل، ویوو با تصاحب ۱۹ درصد از سهم بازار، به جایگاه نخست رسید و شیائومی با ۱۷ درصد در رتبه دوم قرار گرفت.
بهگزارش تکراتو به نقل از gsmarena، در سال ۲۰۲۴ ، درآمد عمدهفروشی در بازار هند ۹ درصد افزایش یافت، اما تعداد کل دستگاههای عرضهشده تنها ۱ درصد رشد داشت و به ۱۵۳ میلیون واحد رسید. از این میان، ۷۸ درصد گوشیهای فروختهشده قابلیت ۵G داشتند، به این معنی که از هر چهار گوشی، سه مورد از فناوری ۵G پشتیبانی میکرد.
موفقیت ویوو در بازار هند به دلیل شبکه فروش قوی این برند در فروشگاههای فیزیکی و همچنین پشتیبانی از طریق برند زیرمجموعهاش آیکو بوده است. شیائومی نیز توانست سامسونگ را پشت سر بگذارد، چرا که تمرکز سامسونگ روی سری پرچمدار گلکسی S باعث کاهش فروش مدلهای مقرونبهصرفه این شرکت شد.
اپل همچنان بهعنوان برند پیشرو از نظر ارزش بازار باقی مانده است. آیفون ۱۵ نیز در سهماهه چهارم ۲۰۲۴ پرفروشترین گوشی بازار هند شد و برتری اپل در این بخش را تقویت کرد.
در میان برندهای جدید، ناتینگ سریعترین رشد را تجربه کرد و با افزایش چشمگیر ۵۷۷ درصدی، جایگاه ویژهای در بازار پیدا کرد. این رشد عمدتا به لطف فروش بالای مدل فون (۲a) و معرفی برند زیرمجموعه CMF رخ داد.
در بخش پردازندهها، مدیاتک از کوالکام پیشی گرفت و با در اختیار داشتن ۵۲ درصد از سهم بازار، رکورد جدیدی برای این شرکت تایوانی ثبت کرد. در مقابل، سهم کوالکام به ۲۵ درصد کاهش یافت.
اخبار سامسونگ
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید