تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: یکشنبه , ۵ اسفند , ۱۴۰۳
X
فرام‌سافتور نمی‌خواست سونی Dark Souls را منتشر کند زیرا از نحوه برخورد آن‌ها با Demon’s Souls ناامید شده بود

فرام‌سافتور نمی‌خواست سونی Dark Souls را منتشر کند زیرا از نحوه برخورد آن‌ها با Demon’s Souls ناامید شده بود

به گفته مدیر پیشین پلی استیشن، استودیوی فرام‌سافتور (FromSoftware) برای انتشار Dark Souls با Bandai Namco همکاری کرد زیرا سونی Demon’s Souls در غرب را منتشر نکرده بود.

تبلیغات

شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، مدیر اجرایی سابق پلی‌استیشن، ادعا می‌کند که فرام‌سافتور نمی‌خواست برای دنباله‌ Demon’s Souls با سونی همکاری کند، زیرا از نحوه مدیریت سونی ناامید شده بود.

Demon’s Souls توسط فرام‌سافتور و با همکاری Japan Studio ساخته شده است. در طول توسعه بازی، توافق شده بود که این بازی به صورت جهانی توسط سونی منتشر شود، اما هرگز این اتفاق نیفتاد.

اگرچه Demon’s Souls به عنوان اولین نسخه از سری بازی‌های محبوب Soulslike استودیوی فرام‌سافتور شناخته می‌شود، اما گفته می‌شود که آن زمان سونی جذابیتی در این بازی نمی‌دید و به همین خاطر این عنوان به صورت جهانی منتشر نشد.

سونی آن زمان ارزش Demon’s Souls را درک نکرد

فرام‌سافتور نمی‌خواست سونی Dark Souls را منتشر کند زیرا از نحوه برخورد آن‌ها با Demon’s Souls ناامید شده بود - گیمفا

با توجه به سختی بالای بازی و تست‌های اولیه منفی، سونی تصمیم گرفت Demon’s Souls را به زبان انگلیسی بومی‌سازی نکند. این بازی بعدها در ایالات متحده توسط Atlus و در اروپا توسط Bandai Namco منتشر شد.

یوشیدا در پادکست Sacred Symbols توضیح داد که سونی می‌خواست بر روی دنباله Demon’s Souls با فرام‌سافتور کار کند، اما این استودیو درخواست سونی را رد کرد و تصمیم گرفت با Bandai Namco روی چیزی که به Dark Souls تبدیل شد، همکاری کند.

فرام‌سافتور روی Dark Souls کار می‌کرد، اما از نحوه برخورد پلی‌ استیشن با Demon’s Souls بسیار ناامید شده بود. ما می‌خواستیم دوباره با آنها کار کنیم، اما آنها درخواست ما را رد کردند.

سونی سرانجام چند سال بعد دوباره با فرام‌سافتور برای ساخت بازی Bloodborne همکاری کرد و یوشیدا گفت از وقوع این همکاری خوشحال بود.

ما برای میازاکی احترام زیادی قائلیم و توانستیم دوباره با آنها کار کنیم. Bloodborne یکی از بهترین بازی‌های وی است.

در سال ۲۰۱۲، یوشیدا جزئیات بیشتری در مورد تصمیم سونی برای عدم بومی‌سازی Demon’s Souls برای غرب فاش کرد و گفت در آن زمان هیچ نامه‌ای مبنی بر درخواست تجدید نظر دریافت نکرد. او درباره تجربه شخصی‌ خود از Demon’s Souls گفت:

آن زمان نزدیک به دو ساعت را صرف این بازی کردم و بعد از دو ساعت هنوز در ابتدای بازی بودم و پیشرفت چندانی نکرده بودم. بعد با خود گفتم، این بازی واقعا مزخرف و آن را کنار گذاشتم. ولی خوشبختانه، Atlus و Bandai Namco قدم پیش گذاشتند و Demon’s Souls در خارج از ژاپن به موفقیت بزرگی تبدیل شد. آن زمان ما به عنوان یک ناشر بزرگ نمی‌توانستیم ارزش محصول خود را ببینیم.

منبع خبر

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است