سامسونگ اخیرا اعلام کرده که کدام ابزارهای هوش مصنوعی در مجموعه Galaxy AI بیشترین استفاده را دارند، اما که قابلیت محبوب این لیست اصلا توسط این شرکت توسعه نیافته است. این موضوع کاربردی بودن کلی ویژگیهای مبتنیبر هوش مصنوعی سامسونگ مانند Daily Brief و ابزارهای گوناگون ترجمه و خلاصهسازی را که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفتهاند، زیر سوال میبرد. در ادامه با دیجینوی همراه باشید.
ظاهرا قابلیت Circle to Search پرکاربردترین ویژگی هوش مصنوعی سامسونگ به شمار میرود، در حالی که این شرکت هیچ نقشی در توسعه آن نداشته و در اصل، توسط گوگل ساخته شده است. این اطلاعات توسط خود سامسونگ ارائه شده و توسط خبرگزاری ETNews در گزارشی درباره پذیرش هوش مصنوعی Galaxy AI در آسیا و اقیانوسیه در دسترس قرار گرفته است.
این قابلیت روشی سریع برای جستجوی هر چیزی که روی نمایشگر گوشیتان نمایش داده میشود، است. به کمک آن میتوانید با رسم دایرهای دور سوژه مورد نظر، به جستجو درباره آن بپردازید. این یک ویژگی کاربردی محسوب میشود و جای تعجبی ندارد که به دلیل اثربخشی، سادگی و مزایای آشکاری که دارد، در صدر لیست پراستفادهترین قابلیتهای مبتنیبر هوش مصنوعی قرار گیرد.
اگرچه قابلیت Circle to Search ممکن است بخشی از مجموعه هوش مصنوعی Galaxy AI باشد، اما توسط گوگل توسعه داده شده است که در ژانویه سال ۲۰۲۴ در دسترس قرار گرفت. در ابتدا، این ویژگی تنها برای دارندگان مدلهای سری گلکسی S24 و برخی از گوشیهای پیکسل قابل استفاده بود، اما سرانجام برای دستگاههای سایر شرکتها نیز عرضه شد. تعداد قابلیتهای هوش مصنوعی Galaxy AI بسیار زیاد است و محبوبیت ویژگی نامبرده پتانسیل استفاده روزمره از این ابزارها را نشان میدهد.
براساس اعلام سامسونگ، قابلیتهای Photo Assist و Instant Slow-mo نیز محبوب هستند که هردو برای ویرایش عکسها و ویدیوها استفاده میشوند. ویژگی مذکور دوم از هوش مصنوعی برای کاهش سرعت ضبط ویدیو و اطمینان از روان ماندن نرخ فریم با پر کردن جاهای خالی در حین ضبط استفاده میکند. این قابلیت مانند Circle to Search عملکرد سریعی دارد و استفاده از آن آسان است، نتایج ارائه شده نیز واضح هستند.
سامسونگ تنها شرکتی نیست که هوش مصنوعی را به عنوان دلیلی برای خرید گوشیهای جدید خود مطرح میکند. گوگل در طول رویداد معرفی سری پیکسل ۱۰، زمان زیادی را صرف صحبت درباره جمینای و سایر ویژگیهای هوش مصنوعی کرد، اما این ویژگیها مانند Magic Cue و Camera Coach هنوز به اندازه کافی برای جذاب نشان داده پیکسل ۱۰ و پیکسل ۱۰ پرو XL کاربردی نیستند.
محبوبیت Circle to Search نشان میدهد که تولیدکنندگان شاید نیاز داشته باشند تا روی ویژگیهای هوش مصنوعی سادهتر و کاربردیتر کار تمرکز کنند و کمتر به ابزارهای نمایشی پر زرق و برق فناوری که در رویدادهای رونمایی به آنها اشاره میشود، بپردازند تا خریداران گوشی را متقاعد کنند که هوش مصنوعی یک مزیت واقعی است.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید