بر اساس گزارشهای منتشر شده، مایکروسافت از مدل هوش مصنوعی جدیدی با نام Muse با هدف توسعه بازیها رونمایی کرده است.
به گزارش تکراتو به نقل از gsmarena، مایکروسافت با همکاری Teachable AI Experiences و استودیوی Ninja Theory (از زیرمجموعههای Xbox Game Studios) مدل هوش مصنوعی جدیدی به نام Muse را معرفی کرده است که با هدف کمک به توسعهدهندگان بازی طراحی شده است.
این مدل هوش مصنوعی میتواند تصاویر بازی و حرکات کنترلر را بر اساس درک سهبعدی از محیط بازی تولید کند. Muse با استفاده از ۱.۶ میلیارد پارامتر و ۱ میلیارد تصویر و دادههای مربوط به کنترلرها آموزش دیده است که معادل ۷ سال بازی مداوم توسط یک انسان محسوب میشود. برای آموزش این مدل، از دادههای بازی Bleeding Edge استودیوی Ninja Theory استفاده شده است.
این مدل از دادههای بازیهایی که کاربران با رضایت خود ارائه دادهاند استفاده کرده است و میتواند حرکات کنترلر و تصاویر را در وضوح ۳۰۰ × ۱۸۰ پیکسل پردازش کند. Muse قادر است سکانسهایی تا ۲ دقیقه تولید کند و روند پیشرفت بازی را پیشبینی نماید.
در نسخههای آزمایشی، این مدل توانسته است تغییر زاویه دوربین، انتخاب مسیرها و حتی خلق کاراکترهای جدید را اجرا کند، آن هم با رعایت قوانین فیزیکی بازی.
مایکروسافت اعلام کرده که از Muse برای توسعه مدلهای هوش مصنوعی تعاملی در بازیهای دیگر نیز استفاده خواهد شد. این مدل به توسعهدهندگان امکان میدهد که ایدههای جدیدی را امتحان کنند و حتی عناوین قدیمی را برای پلتفرمهای مدرن بازسازی کنند.
یکی دیگر از کاربردهای بالقوه Muse، اجرای بازیهای کلاسیک روی سختافزارهای قدیمی است. این مدل میتواند با شبیهسازی مکانیزمهای بازیهای قدیمی، آنها را برای پلتفرمهای امروزی سازگار کند.
وزنهای مدل، نمونه دادهها و WHAM (مدل تعامل دنیای بازی و حرکات انسانی) از طریق Azure AI Foundry در دسترس هستند. همچنین، نسخههای آزمایشی کوتاه و تعاملی این مدل از طریق Copilot Labs در سال جاری منتشر خواهند شد.
اخبار مایکروسافت
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید