تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: جمعه , ۱۸ مهر , ۱۴۰۴
X
متا تبلیغات هدفمند مبتنی بر چت‌های هوش مصنوعی را اجباری می‌کند

متا تبلیغات هدفمند مبتنی بر چت‌های هوش مصنوعی را اجباری می‌کند

کاربران فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ در آمریکا از ۱۶ دسامبر دیگر امکان غیرفعال کردن تبلیغات هدفمند مبتنی بر مکالمات متا AI نخواهند داشت.

قیمت روز گوشی های بازار ایرانقیمت روز گوشی های بازار ایران

به گزارش تکراتو و به نقل از arstechnica، متا اعلام کرده است که از اواخر سال جاری، تعاملات کاربران با هوش مصنوعی این شرکت برای شخصی‌سازی محتوا و تبلیغات استفاده خواهد شد.

این تغییر از ۷ اکتبر با اطلاع‌رسانی به کاربران آغاز می‌شود و از ۱۶ دسامبر به اجرا درمی‌آید. کاربران باید توجه کنند که مکالمات آن‌ها با متا AI به طور مستقیم روی توصیه‌ها و تبلیغات نمایش‌داده‌شده اثر خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش‌ها، در پیام اولیه به کاربران تنها عبارتی مبنی بر استفاده از اطلاعات برای شخصی‌سازی تجربه نمایش داده می‌شود و توضیح دقیق درباره نقش متا AI در صفحه دوم ظاهر خواهد شد.

سخنگوی متا، امیل واسکز، تأکید کرده است که این موضوع پنهان‌کاری نیست و کاربران پس از کلیک روی پیام به‌طور واضح متوجه می‌شوند که تغییرات مربوط به هوش مصنوعی است.

طبق اعلام متا، بیش از یک میلیارد نفر هر ماه از متا AI استفاده می‌کنند و هدف این شرکت بهبود عملکرد آن برای ایجاد تجربه بهتر در اپلیکیشن‌های متا است. مکالمات حساس مانند موضوعات مذهبی، گرایش جنسی، دیدگاه‌های سیاسی یا مسائل سلامت برای تبلیغات استفاده نخواهد شد.

با این حال، کاربران امکان غیرفعال کردن تبلیغات مبتنی بر چت‌های AI را نخواهند داشت. واسکز تأیید کرده است که هیچ گزینه‌ای برای انصراف در این زمینه وجود ندارد.

متا استفاده از داده‌های مکالمات AI را مشابه لایک کردن یک عکس یا دنبال کردن یک صفحه می‌داند، اما کارشناسان معتقدند که این مکالمات می‌توانند اطلاعات بسیار بیشتری از علایق کاربر آشکار کنند.

در گذشته نیز انتشار ناخواسته بخشی از مکالمات کاربران با هوش مصنوعی در جست‌وجوی گوگل، نگرانی‌های گسترده‌ای ایجاد کرده بود.

این تغییر نه‌تنها اپلیکیشن‌های اصلی متا بلکه محصولات پوشیدنی آن مانند عینک‌های هوشمند را هم در بر می‌گیرد و داده‌های صوتی، تصویری و ویدئویی بیشتری در اختیار متا قرار می‌دهد. تنها مناطقی مانند اتحادیه اروپا، بریتانیا و کره جنوبی که قوانین سخت‌گیرانه‌تری در زمینه حریم خصوصی دارند، از این تغییر مستثنی خواهند بود.

سال گذشته، اتحادیه اروپا متا را به دلیل استفاده از الگوهای فریبنده برای جلوگیری از انصراف کاربران از AI مورد انتقاد قرار داد. در نهایت دادگاهی در هلند حکم داد که متا باید به کاربران اروپایی اجازه دهد فیدهای زمانی و غیرشخصی‌سازی‌شده را انتخاب کنند.

گروه مدافع حریم خصوصی Bits of Freedom اعلام کرده است که این تصمیم برای تضمین آزادی کاربران در انتخاب محتوای قابل مشاهده حیاتی است.

مارک زاکربرگ پیش‌تر گفته بود کاربران ممکن است محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را جذاب‌تر از مطالب دوستان خود بدانند.

او همچنین فید جدیدی با نام Vibes در اپلیکیشن متا AI معرفی کرد که با انتقادهای زیادی مواجه شد. با وجود اعتراض‌ها، متا همچنان قصد دارد مسیر خود را برای گسترش نقش هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی ادامه دهد.

در آمریکا نیز فعالان حوزه حریم خصوصی نگرانند که کنترل محتوای شبکه‌های اجتماعی در دست گروه کوچکی از میلیاردرهای فناوری قرار بگیرد.

این نگرانی‌ها پس از آن افزایش یافت که دونالد ترامپ پیشنهاد داد تیک‌تاک تحت مالکیت آمریکا تغییر یافته و کاملا مطابق دیدگاه‌های سیاسی او مدیریت شود.

همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد الگوریتم‌های متا برخی محتوای گمراه‌کننده مبتنی بر هوش مصنوعی را تقویت کرده‌اند.

به گفته کارشناسان، آینده‌ای که در آن هوش مصنوعی فیدهای اجتماعی را شکل دهد و به گسترش سریع‌تر اطلاعات نادرست کمک کند، همچنان تهدیدی جدی برای آزادی بیان و دموکراسی محسوب می‌شود.

منبع





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است