تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: چهارشنبه , ۳۰ مهر , ۱۴۰۴
X
مدیر اجرایی سابق God of War: یک عنوان اگر سرگرم‌ کننده نباشد، ارزش سرمایه‌گذاری ندارد

مدیر اجرایی سابق God of War: یک عنوان اگر سرگرم‌ کننده نباشد، ارزش سرمایه‌گذاری ندارد

مگان مورگان جونییو، مدیر اجرایی سابق God of War، می‌گوید صنعت بازی‌های ویدیویی باید از نمایش‌های پر زرق‌ و برق فاصله بگیرد و روی چیزی تمرکز کند که اهمیت دارد، چون اگر بازی سرگرم‌ کننده نباشد، ارزش سرمایه‌گذاری ندارد.

تبلیغات

مشخصاً توسعه بازی‌های غربی با نوعی رکود مواجه شده است. از زمانی که در سال ۲۰۲۲ حباب تقاضای ایجاد شده در اثر شیوع کرونا ترکید، بیش از ۴۵۰۰۰ شغل در این صنعت از بین رفته و ناشران و استودیوها در تلاش‌اند تا خود را با افزایش هزینه‌ها و تغییر اولویت‌های بازیکنان تطبیق دهند. در همین حال، موفقیت‌ تیم‌های کوچک‌تر با عناوینی مانند Clair Obscur: Expedition 33 یا Peak، شرکت‌های میلیارد دلاری را مثل دایناسورهایی کهنه و منسوخ شده جلوه می‌دهد. اما آیا ناشران بزرگ غربی مثل الکترونیک آرتز، اکتیویژن و یوبیسافت به سمت ساخت بازی‌های کوچک‌تر با هزینه کمتر خواهند رفت؟ طبق نظر مگان مورگان جونییو، مدیر سابق توسعه محصول در استودیوی Santa Monica، پاسخ روشن است. او گفت:

من، شخصاً فکر می‌کنم مجبوریم این کار را انجام بدهیم. به‌ نظرم روند کنونی با توجه به هزینه‌های توسعه پایدار نیست. اخراج‌های گسترده‌ای انجام شده و بسیاری از آن‌ها در سواحل غربی آمریکا بودند. دلیل این اتفاق هزینه‌ها بسیار بالا می‌باشد. این هزینه‌ها باعث می‌شوند ناشران بزرگ به ناچار مسیرهای جدیدی را ایجاد کنند. البته این به معنی نابودی بازی‌هایی مثل God of War نیست، اما به‌ نظرم به زودی ناشران بزرگ به ساخت بازی‌های AA یا حتی A روی می‌آورند، چون ادامه دادن به سبک فعلی امکان‌پذیر نیست.

مورگان درباره موفقیت بازی‌هایی مثل Clair Obscur و Peak و اینکه چرا ناشران بزرگ غربی نتوانستند با بازی‌های پر هزینه‌ای مثل Spider-Man 2 یا God of War Ragnarok به چنین موفقیتی برسند، گفت:

در نهایت، آنچه اهمیت دارد ساخت یک بازی سرگرم‌ کننده است. باید اثری خلق شود که تجربه‌اش واقعاً جذاب و لذت‌بخش باشد. در این صورت، به هدف مورد نظرتان دست خواهید یافت.

مدیر اجرایی سابق God of War: یک عنوان اگر سرگرم‌ کننده نباشد، ارزش سرمایه‌گذاری ندارد - گیمفا

با این حال، مورگان اذعان کرد دیده شدن بازی‌ها و رساندن‌شان به دست مخاطب، روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود، چون نیمی از ۲۰۵ میلیون گیمر آمریکایی، بالای ۳۵ سال سن دارند و اغلب آنقدر مشغولند که وقت ندارند بازی کنند. او گفت:

بیایید فعلاً مسئله دسترسی را کنار بگذاریم. به نظر من، اول از همه بازی باید سرگرم‌ کننده باشد. یک اثر شاید زیباترین گرافیک و بهترین موسیقی را داشته باشد، جوایزی مانند BAFTA را ببرد و…، اما اگر سرگرم‌ کننده نباشد، هیچ ارزشی برای سرمایه‌گذاری ندارد. به نظر من ساختن بازی‌های لذت‌بخش موضوعی است که ناشران بزرگ باید روی آن تمرکز کنند.

این استدلال منطقی به نظر می‌رسد، اما هنوز مشخص نیست آیا ناشران بزرگ توانایی ساخت چنین بازی‌هایی را دارند یا نه. حتی اگر توانایی‌اش را داشته باشند، تضمینی نیست که مردم واقعاً آن‌ها را تجربه کنند. امروزه یک بازی ساده‌ مثل R.E.P.O شاید سریع به موفقیت برسد، در حالی که یک بازی جدید از سری Prince of Persia با سبک روگ‌لایک حتی نتوانسته مخاطبین زیادی را به خود جلب کند تا ارزش پشتیبانی داشته باشد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است