تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: جمعه , ۱۶ آبان , ۱۴۰۴
X
مدیرعامل Take-Two: ما از هوش مصنوعی به‌عنوان بهانه‌ای برای کاهش نیروی انسانی استفاده نمی‌کنیم

مدیرعامل Take-Two: ما از هوش مصنوعی به‌عنوان بهانه‌ای برای کاهش نیروی انسانی استفاده نمی‌کنیم

استراوس زلنیک مدیرعامل شرکت Take-Two، در نشست ارائه‌ی گزارش مالی ماه نوامبر این شرکت اعلام کرد که اگرچه تیک-تو از ابزارهای هوش مصنوعی در بخش‌هایی از کسب‌وکار خود که جنبه‌ی خلاقانه ندارند بهره می‌برد، اما قصد ندارد از این فناوری برای جایگزینی نیروی انسانی استفاده کند.

تبلیغات

زلنیک در این نشست گفت:

فکر می‌کنم در بسیاری از حوزه‌های کاری، ابزارهایی که در سطح سازمانی معرفی کرده‌ایم برای ما مفید بوده‌اند. ما نه از هوش مصنوعی به‌عنوان بهانه‌ای برای کاهش نیرو استفاده می‌کنیم و نه حتی چنین فرصتی را می‌بینیم. این فناوری را فرصتی می‌دانیم تا افراد بااستعداد خود را از انجام وظایف تکراری و روزمره رها کنیم تا بتوانند بر کارهای خلاقانه‌تر و جالب‌تری متمرکز شوند و در نتیجه، به عنوان یک سازمان عملکرد بهتری داشته باشیم. اما اگر بپرسید آیا می‌توانید با استفاده از تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی، فردا هزینه‌های خود را ۵ درصد کاهش دهید؟ پاسخ قطعا منفی است.

زلنیک پیش‌تر نیز در مصاحبه‌هایی گفته بود که به باور او توانایی‌های ابزارهای هوش مصنوعی مولد بیش از حد بزرگ‌نمایی شده‌اند و هوش مصنوعی نمی‌تواند بازی‌هایی مانند GTA 6 که توسط انسان‌ها ساخته می‌شوند را جایگزین کند. او در جریان گزارش مالی اخیر، این اظهارات را تا حدی روشن‌تر بیان کرد، اما بار دیگر تأکید نمود که اگر از هوش مصنوعی به‌درستی استفاده شود، می‌تواند در آینده به ابزاری مفید برای توسعه‌ی بازی‌ها تبدیل شود.

او در این باره گفت:

برای شفاف‌سازی، من هرگز نگفتم که هوش مصنوعی را امری منفی می‌بینم. آنچه گفتم این بود که هوش مصنوعی بر داده‌های گذشته متکی است و حاصل ترکیب آن با توان محاسباتی و مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) است، اما هیچ‌کدام از این‌ها نمی‌تواند جای نبوغ آینده‌نگرانه انسانی را بگیرد. این صرفاً نظر شخصی من نیست، بلکه یک واقعیت است. هر کس مایل است می‌تواند خلاف این را ثابت کند. بدیهی است که فناوری نقشی اساسی در کار ما دارد. خلاقیت نیروی حیاتی ماست، اما این خلاقیت را از طریق ابزارهای فنی و رایانه‌ای بیان می‌کنیم و همیشه همین‌طور بوده است. بنابراین، با پیشرفت ابزارها، می‌توانیم کارآمدتر و مؤثرتر شویم و افراد خلاق ما آزاد خواهند بود تا خلاق‌تر باشند. پس بسته به اینکه چگونه هوش مصنوعی تعریف شود و به‌درستی به‌کار گرفته شود، قطعاً می‌تواند برای خلاقیت مفید باشد و در نتیجه، برای خلق بازی نیز تأثیری مثبت داشته باشد.

اظهارات زلنیک مبنی بر اینکه استفاده از هوش مصنوعی در Take-Two منجر به اخراج کارکنان نخواهد شد، در تضاد با دیدگاه برخی مدیران دیگر است. به‌عنوان مثال، اندرو ویلسون مدیرعامل شرکت EA و همچنین برد اسمیت از مایکروسافت هر دو اظهار کرده‌اند که پیشرفت‌های هوش مصنوعی در کوتاه‌مدت موجب از دست رفتن برخی مشاغل خواهد شد، هرچند در بلندمدت معتقدند این فناوری می‌تواند به افزایش نرخ اشتغال منجر شود.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *