تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: یکشنبه , ۲۰ مهر , ۱۴۰۴
X
معماری سخت‌افزاری پلی استیشن ۶ و زمان عرضه این کنسول چگونه خواهد بود؟

معماری سخت‌افزاری پلی استیشن ۶ و زمان عرضه این کنسول چگونه خواهد بود؟

به گزارش دیجیتال فاندری، معماری کنسول پلی استیشن ۶ قرار است با یک جهش بزرگ نسبت به نسل قبل روبرو شود. ایجاد همگرایی میان یادگیری ماشین و رهگیری پرتو، پایه سخت‌افزار این کنسول جدید خواهد بود.

تبلیغات

اخیرا مارک سرنی (Mark Cerny) از شرکت سونی با جک هیون (Jack Huynh) از کمپانی AMD، یک ارائه مشترک درباره پروژه Amethyst داشته‌اند که به عنوان یک ابتکار سخت‌افزاری، قرار است تا معماری کنسول پلی استیشن ۶ را تعیین کند. در این ارائه، سه نوآوری مهم این کنسول نسل جدید مورد بررسی قرار گرفته‌اند که عبارتند از: آرایه‌های عصبی (Neural Arrays)، هسته‌های تابشی (Radiance Cores) و فشرده‌سازی جهانی (Universal Compression).

الیور مکنزی (Oliver Mackenzie) از وب‌سایت دیجیتال فاندری در گزارشی بیان کرده که این ویژگی‌ها منجر به یک جهش کامل در نسل سخت‌افزار کنسول خواهند شد و صرفا منجر به یک ارتقای ساده نمی‌شوند؛ وی بیان داشت:

مارک در حقیقت می‌گوید که به لطف پروژه Amethyst و همکاری نزدیک سونی با AMD، قرار است نوعی همگرایی میان مفهوم یادگیری ماشینی و رهگیری پرتو ایجاد شود که به عنوان پایه‌ای برای پلی استیشن ۶ شناخته خواهند شد.

مارک سرنی و مکنزی در توضیح ساخت پلی استیشن 6

سرنی نیز در تایید صحبت‌های بالا، اشاره کرد که سیستم جدید پلی استیشن، با در نظر گرفتن دو مفهوم بهره‌وری در عملکرد فنی و همچنین مقیاس‌پذیری طراحی می‌شود و گرچه این کنسول جدید به عنوان یک پل میان نسل نهم و بعدی عمل می‌کند، اما قرار نیست از یک ارتقای سخت‌افزاری ساده برخوردار باشد و به عنوان جهشی کامل شناخته می‌شود. در نهایت، دیجیتال فاندری تاریخ احتمالی عرضه پلی استیشن ۶ را از سرنی جویا شد، اما او با این پاسخ که «فناوری Amethyst هنوز در مرحله شبیه‌سازی است»، زمان دقیقی برای لانچ جهانی این کنسول نگفت. گرچه پیش‌تر، افشاگرانی چون Kepler_L2 گفته بودند که ۲۰۲۷، تاریخ اولیه عرضه پلی استیشن ۶ خواهد بود و در صورت بروز تاخیر، شاید نیاز باشد تا ۲۰۲۸ صبر کنیم.

مکنزی نیز در ادامه بیان داشت که کنسول جدید سونی بر پایه معماری RDNA5 برند AMD ساخته می‌شود و همزمان با مانور جدی روی مفاهیم یادگیری ماشین و رهگیری پرتو، قرار است تا محدودیت‌های پهنای باند کنار زده شود و راندمان عملکرد فنی سخت‌افزار از طریق استفاده از ویژگی فشرده‌سازی Universal، ارتقا یابد. در حقیقت، Universal Compression قرار است تا این‌بار، فشرده‌سازی داده‌ها را به منظور کاهش زمان لودینگ و ارائه تجربه‌ای یکپارچه‌تر از بازی‌ها، در تمامی بخش‌های کنسول از جمله رم، SSD و پردازنده گرافیکی انجام دهد.

در مجموع، جان لینمن (John Linneman) از دیجیتال فاندری اشاره داشت که تاکید روی یادگیری ماشین و رهگیری پرتو، موجب خواهد شد تا عرضه میان‌نسلی‌ بازی‌ها به مدت طولانی‌تری رخ بدهد و توسعه دهندگان، با احتیاط و به مرور به ارتقای موتورهای گرافیکی خود و افزودن قابلیت‌های جدیدی که موجب می‌شود تا یک بازی، دیگر روی پلی استیشن ۵ اجرا نشود، بپردازند. همچنین این همکاری سونی و AMD، صرفا در یک مدت محدود رخ نمی‌دهد و مکنزی اعتقاد دارد که قرار است تا در ادامه، شاهد پایه‌گذاری پلتفرم نوآورانه‌ای باشیم که برای دهه‌ها می‌تواند گسترش یابد و مقیاس‌پذیر باشد.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است