برند LEGO یکی از قدیمیترین برندهای اسباببازی در جهان به شمار میرود و این شرکت هر ساله میلیاردها قطعه مجزا را در چرخه تولید خود به بازار عرضه میکند.

از مجموعههایی مانند Star Wars و Marvel گرفته تا تمهای اختصاصی و اورجینالی چون Ninjago و City نشان میدهد که نفوذ LEGO طیف گستردهای از مخاطبان را در بر میگیرد. با وجود این محبوبیت ، هنوز برای بسیاری از مخاطبان مشخص نیست که واژه LEGO چه معنایی دارد.
واژه “Lego” در حقیقت شکل کوتاه شده عبارت دانمارکی “leg godt” است که در زبان انگلیسی به معنای “Play Well” یا «خوب بازی کن» به کار میرود. این واژه در زبان لاتین نیز معانی متعددی دارد و میتواند به «جمعآوری میکنم»، «ترکیب میکنم»، «انتخاب میکنم» یا «میخوانم» ترجمه شود. این مفهوم، عبارتی مثبت به حساب میآید و بهخوبی با فلسفه و ماهیت بازی کردن با لگو همخوانی دارد.
گروه لگو در سال ۱۹۳۲ توسط اوله کرک کریستینسن (Ole Kirk Christiansen) تأسیس شد، اما استراتژی اولیه آن تفاوتهای زیادی با شرکتی دارد که امروز میشناسیم.
لگو پیش از تولید آجرهای پلاستیکی، در فاصله دهههای ۱۹۳۰ تا ۱۹۵۰ به ساخت اسباببازیهای چوبی مشغول بود. این شرکت در دهه ۱۹۵۰ آجرهای معروف خود را با طراحی امروزی معرفی کرد؛ قطعاتی که با استفاده از لولهها و مکانیزم اتصال داخلی، قابلیت قفل شدن در یکدیگر را داشتند. با گذشت زمان، آجرهای جدیدی در اشکال و اندازههای متنوع توسعه یافت و روانه بازار شد و در ادامه به بخشی از تاریخ این برند تبدیل گردید.

لگو در ادامه، دامنه فعالیتهای خود را بهعنوان یک فرنچایز گسترش داد و وارد حوزههایی مانند پارکهای تفریحی، بازیهای ویدیویی، فیلمها و سریالهای تلویزیونی شد و همچنین فروشگاههای اختصاصی خود را ایجاد کرد. این شرکت اکنون از ۴۲ دفتر در سراسر جهان برخوردار است، ۱۲ پارک تفریحی را اداره میکند و صدها فروشگاه را در نقاط مختلف دنیا در اختیار دارد.
دیدگاهتان را بنویسید