تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: جمعه , ۱۶ خرداد , ۱۴۰۴
X
نسخه بعدی Mass Effect احتمالاً یکی از عناصر بصری سه‌گانه اصلی را بازمی‌گرداند

نسخه بعدی Mass Effect احتمالاً یکی از عناصر بصری سه‌گانه اصلی را بازمی‌گرداند

در حالی که استودیوی BioWare روی نسخه جدید سری Mass Effect کار می‌کند، اما تاکنون جزئیات رسمی زیادی از این پروژه منتشر نشده است. با این حال، اخیراً مایکل گمبل، کارگردان بازی، با انتشار پستی در شبکه‌ اجتماعی X، احتمال بازگشت افکت‌های نوری موسوم به لنز فلر را به عنوان یکی از عناصر بصری نمادین سه‌گانه اصلی مطرح کرده است.

تبلیغات

گمبل در پاسخ به توییتی که در آن آمده بود: «Mass Effect 5 باید به سنت وفادار بماند و از میزان زیادی لنز فلر استفاده کند»، تنها با یک ایموجی تایید واکنش نشان داد. اگرچه این واکنش به‌هیچ‌وجه تأیید رسمی بازگشت این افکت بصری محسوب نمی‌شود، اما پاسخ مثبت و طنزآمیز او می‌تواند نشانه‌ای از روند روان توسعه بازی و پایبندی احتمالی به سبک تصویری نسخه‌های قبلی باشد.

بر اساس گزارش‌هایی که در اوایل سال جاری میلادی منتشر شد، بازی جدید Mass Effect هنوز وارد مرحله توسعه کامل نشده است. اگرچه از زمان انتشار این گزارش‌ها در ماه ژانویه زمان قابل توجهی گذشته، اما در آن زمان مارک دارا (Mark Darrah)، تهیه‌کننده سابق BioWare، اعلام کرده بود که این پروژه همچنان در مراحل اولیه توسعه قرار دارد.

دارا در آن زمان اشاره کرد که علت این تأخیر، تمرکز استودیو بر پشتیبانی پس از عرضه Dragon Age: The Veilguard بوده است. بایوور در حال حاضر عملاً به یک استودیوی تک‌پروژه‌ای تبدیل شده است و دیگر مانند گذشته به‌ صورت همزمان روی چند عنوان کار نمی‌کند و همه منابع و نیروی انسانی آن به یک پروژه اختصاص می‌یابد.

نسخه جدید Mass Effect با بهره‌گیری از موتور Unreal Engine 5 در حال ساخت است. این موضوع نخستین‌بار در سال ۲۰۲۱ و در جریان انتشار آگهی‌های استخدامی جدید از سوی BioWare مشخص شد. در آن زمان این استودیو اعلام کرده بود به دنبال جذب برنامه‌نویسانی با تجربه کار روی Unreal Engine 4 و ۵ است.

اگر شایعات منتشرشده صحت داشته باشند، دلیل تغییر موتور بازی از Frostbite به Unreal Engine، مشکلات متعدد BioWare در زمان ساخت دو بازی Anthem و Mass Effect: Andromeda بوده است. بسیاری از کارشناسان و منابع داخلی معتقدند که سختی‌های کار با Frostbite، که اساساً برای بازی‌های شوتر طراحی شده، مانع بزرگی در مسیر توسعه پروژه‌های نقش‌آفرینی این استودیو بوده‌اند.

در ماه ژانویه امسال، گری مک‌کی (Gary McKay)، مدیرکل BioWare، اعلام کرد که روند ساخت نسخه جدید Mass Effect توسط تیمی از توسعه‌دهندگان باسابقه در حال انجام است. این افراد پیش‌تر در ساخت سه‌گانه اصلی این مجموعه نقش داشته‌اند.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است