سریال Monster: The Ed Gein Story جدیدترین بخش از این اثر آنتولوژی است که نتوانسته نمرات خوبی از منتقدان بگیرد.
سریال Monster: The Ed Gein Story فصل سوم از مجموعه آنتولوژی جنایی و بیوگرافی Monster است که روی نتفلیکس عرضه میشود. این فصل، زندگی اد گین، قاتل آمریکایی را به تصویر میکشد که جنایاتش یکی از تاریکترین و تأثیرگذارترین پروندهها در تاریخ جرم و جنایت است.
سریال به ریشهها و زمینههای شخصیتی اد گین میپردازد، مردی منزوی و کمرو که در دهه ۱۹۵۰ در مزرعهای در ویسکانسین سکونت داشت و سر در خانهای از وحشت فرو برده بود. او متهم به غارت قبرها، ساخت اشیاء از اجساد و قتل چند زن است. سریال علاوه بر تمرکز بر جنایات، به رابطه عاطفی و روانی او با مادرش، تحولات درونی و تأثیرات پس از افشای جنایاتش میپردازد.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۱۲ نقد برای سریال Monster: The Ed Gein Story منتشر شده که امتیاز ۴۲ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۳۳ از صد برای این سریال به ثبت رسیده که بر اساس ۵ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این سریال را مشاهده میکنید.
راتن تومیتوز | ۱۲ نقد – امتیاز ۴۲ درصدمتاکریتیک | ۵ نقد – امتیاز ۳۳ از صد
«۷۰/۱۰۰ Decider | منتقد: جوئل کلر»
سریال The Ed Gein Story در معرفی یکی از قاتلان زنجیرهای کمتر شناختهشده موفق عمل میکند، کسی که با وجود گمنامی نسبی، تأثیر عمیقی بر سینمای وحشت از فیلم Psycho تا فیلم The Texas Chainsaw Massacre گذاشته است.
«۳۷/۱۰۰ RogerEbert.com | منتقد: برایان تالریکو»
ایدهی ساخت اثری در قالب Monster دربارهی اینکه چگونه خشونت در فرهنگ عامه طنین میافکند و در مسیر خود تغییر شکل میدهد، جاهطلبانه و تحسینبرانگیز است. با این حال، این هدف از دسترس نویسنده ایان برنان و کارگردان مکس وینکلر خارج مانده است؛ هرچند آنها با مضامین و دیدگاههای جالبی بازی میکنند، اما در نهایت بیشتر مجذوب جنبههای زننده و هولناک داستان شدهاند و این جنبهها در سریال بسیار زیاد است.
«۳۰/۱۰۰ Variety | منتقد: آرامیده تینوبو»
سریال The Ed Gein Story در نهایت از هم فرو میپاشد، زیرا فاقد تمرکز مرکزی است. در مرکز روایت، رابطهی آزاردهنده و بهشدت مذهبی بین اد و مادرش آگوستا قرار دارد، اما آگوستا پس از قسمت نخست، حضور مشخص و پایداری در سریال ندارد.
«۲۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: لوسی منگان»
نتیجه چیزی جز نوعی نمایش شهوانی و مبتذل برای رضایت غریزههای سطحی و پست مخاطب نیست.
«۲۰/۱۰۰ The Times | منتقد: جیمز جکسون»
در ادامه، سریال هرچه بیشتر در منجلاب انزجار و بیماری فرو میرود، تا جایی که بیننده را در پایان با احساسی پوچ و حالبههمزن رها میکند. با این حال، باید حقش را ادا کرد: شاید این سریال سرانجام آخرین روایت ممکن از داستان اد گین را ارائه کرده باشد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید