فیلم A House of Dynamite جدیدترین اثر از نتفلیکس است که با هنرنمایی ربکا فرگوسن و ادریس البا در نقش اصلی است.
فیلم A House of Dynamite یک اثر سیاسی و آخرالزمانی آمریکایی به کارگردانی کاترین بیگلو و نویسندگی نوآ اوپنهایم است. این فیلم با بازی گروهی از بازیگران برجسته و چشمگیر شامل ادریس البا، ربکا فرگوسن، جرد هریس، تریسی لتس، آنتونی راموس، گابریل باسو، موزس اینگرام، جونا هاور-کینگ، گرتا لی و جیسون کلارک ساخته شده است. داستان فیلم واکنش دولت ایالات متحده را به پرتاب یک موشک هستهای از سوی دشمنی ناشناس دنبال میکند؛ بحرانی که در آستانه فروپاشی جهانی، میان تصمیمهای اخلاقی، سیاسی و انسانی تعادل ظریفی برقرار میسازد.
منتقدان بر این باور هستند که در فیلم A House of Dynamite ساخته کاترین بیگلو، با ترسناکترین شکل ممکن از یک کابوس محتمل روبهرو میشوید؛ این فیلم، اثری نفسگیر و بیرحمانه است که به همان اندازه که تماشایی است، اضطرابآور نیز هست.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۱۱۲ نقد برای فیلم A House of Dynamite منتشر شده که امتیاز ۸۵ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۸۰ از صد برای این فیلم به ثبت رسیده که بر اساس ۳۸ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این فیلم را مشاهده میکنید.
راتن تومیتوز | ۱۱۲ نقد – امتیاز ۸۵ درصدمتاکریتیک | ۳۸ نقد – امتیاز ۸۰ از صد
«۱۰۰/۱۰۰ RogerEbert.com | منتقد: گلن کنی»
توانایی بیگلو در تبدیل فرضیههای پیچیده به واقعیت روایی، هرگز تا این اندازه دقیق و بیرحم نبوده است.
«۱۰۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: پیتر بردشاو»
فیلم را با دستانی منقبض و سفید از فشار تماشا کردم، و در عین حال دچار همان تهوع تدریجی شدم که فقط اینگونه موضوعات میتوانند برانگیزند.
«۱۰۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»
هشت سال پس از آخرین فیلم بلندش، کاترین بیگلو با تریلری بازمیگردد که با کنترل کامل، ریتمی پرانرژی و غوطهورکننده، چنان فشار روانی ایجاد میکند که در پایان از سالن بیرون میروید و از خود میپرسید آیا جهان هنوز پابرجاست یا نه.
«۹۱/۱۰۰ IndieWire | منتقد: رایان لاتانزیو»
این تریلر پرتنش و پرانفجار که در زمان واقعی روایت میشود و از چندین زاویه مختلف، از معاونان اتاق وضعیت کاخ سفید تا رئیسجمهور (با بازی ادریس البا) دنبال میشود، کوچکترین جایی برای امید باقی نمیگذارد. این فیلم روزتان را خراب خواهد کرد و شاید همین هدفش باشد.
«۸۵/۱۰۰ The Daily Beast | منتقد: نیک شگر»
روایتی هشداردهنده و بهموقع که تعلیق نفسگیر آن بهاحتمال زیاد بینندگان را با احساسی از وحشت و دلدرد رها میکند.
«۸۰/۱۰۰ The Telegraph | منتقد: رابی کالین»
نخستین مرور کامل بحران در اتاق وضعیت کاخ سفید شاید اندکی خشک به نظر برسد، اما وقتی ماجرا از زاویههای مختلف تکرار میشود، تنش با هر صحنه افزایش مییابد، تا جایی که تماشاگر، همچون رئیسجمهور با بازی ادریس البا، در جستوجوی وضوحی است که بهناچار دستنیافتنی میماند.
«۸۰/۱۰۰ Empire | منتقد: لورا ونینگ»
کاترین بیگلو با انفجاری تمامعیار بازگشته است. این تجربهای تیره اما سرشار از آدرنالین است که شما را متزلزل و در جستوجوی نزدیکترین پناهگاه رها میکند.
«۶۳/۱۰۰ Slant Magazine | منتقد: الی فریدبرگ»
فیلم A House of Dynamite با تیزبینی و دلهرهای عمیق به سراغ پرسشهای غیرممکن درباره سناریویی غیرقابلتصور میرود.
«۶۰/۱۰۰ Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»
تماشای آن آسان است، با انرژی و ضرباهنگ بالا و موضوعی داغ و مرتبط با شرایط روز، اما مشکل اینجاست که فیلم بهطور کامل قانعکننده نیست. میان یک تریلر جدی و اثری پر زرقوبرق اما سطحی گرفتار شده است.
«۶۰/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»
فیلم A House of Dynamite با انفجار آغاز میشود، اما متأسفانه در ادامه از شدت میافتد.
«۵۸/۱۰۰ Paste Magazine | منتقد: جرد جونز»
با خودداری از نمایش هیجانهای ترسناک موقعیتی بیراهحل و تکیه بر شوک بهجای شگفتی، بیگلو ما را از سالن بیرون میفرستد با تنها حسی از دلنگرانی و تهدیدی مبهم که انگار در هوا باقی مانده است، چیزی که میتوانستم با گوش دادن به NPR هم تجربهاش کنم.
«۳۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: گرگوری نوسن»
فیلم بیگلو، به دلیل فاصلهاش از مردمی که در واقع قربانی چنین موقعیتی خواهند بود، در نهایت ادای احترامی بیثمر به امید است، نگاهی که ناعادلانه، نیت خیر قدرتمندان را مفروض میگیرد و اینجا با شخصیتهایی کلیشهای و فقدان عمق روایی همراه شده است.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید