فیلم Ballad of a Small Player اثری با هنرنمایی کالین فارل در نقش اصلی است که توانسته نمرات متوسطی از منتقدان بگیرد.
فیلم Ballad of a Small Player یک اثر مهیج و روانشناختی بریتانیایی است که به کارگردانی ادوارد برگر و نویسندگی روآن جافی ساخته شده و بر اساس رمان سال ۲۰۱۴ به همین نام نوشته لارنس آزبورن است. بازیگران اصلی فیلم شامل کالین فارل، فالا چن، دینی آیپ، الکس جنینگز و تیلدا سوئینتون است.
داستان فیلم درباره لرد دوایل است که در ماکائو مخفی شده و روز و شب خود را در کف کازینوها، با نوشیدن و قمار کردن اندک پول باقیماندهاش میگذراند. او در تلاش برای مقابله با بدهیهای سرسامآور خود، توسط دائو مینگ، یک کارمند مرموز کازینو با رازهای خاص خودش، فرصتی برای نجات به او پیشنهاد میشود. اما در تعقیب او، یک کارآگاه خصوصی به نام سینتیا بلیت، آماده است تا دوایل را با آنچه از آن فرار میکند روبهرو کند. همزمان که دوایل تلاش میکند نجات پیدا کند، محدودیتهای واقعیت به آرامی بر او فشار میآورند و مرز میان حقیقت و خیال محو میشود.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۲۹ نقد برای فیلم Ballad of a Small Player منتشر شده که امتیاز ۶۲ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۴۸ از صد برای این فیلم به ثبت رسیده که بر اساس ۱۱ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این فیلم را مشاهده میکنید.
راتن تومیتوز | ۲۹ نقد – امتیاز ۶۲ درصدمتاکریتیک | ۱۱ نقد – امتیاز ۴۸ از صد
«۸۳/۱۰۰ The Film Stage | منتقد: دن مکا»
پرده سوم فیلم Ballad of a Small Player بهطرز کاملاً پیشبینیشدهای رخ میدهد و تماشای گشوده شدن آن واقعاً لذتبخش است. با ادوارد برگر در صندلی کارگردانی و کالین فارل در نقش اصلی، هیچ اثری از ظرافت دیده نمیشود و فرصتی برای بروز ظرافتهای ظریف وجود ندارد. این یک اپرای غرق در الکل است، داستان اخلاقیای که با اغراق و تظاهر آمیخته شده است.
«۶۰/۱۰۰ Next Best Picture | منتقد: مت نگلیا»
حتی وقتی داستان دچار لغزش میشود، مهارت فنی ادوارد برگر و بازی تمامعیار کالین فارل، تماشاگر را مجذوب خود نگه میدارد.
«۶۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: بنجامین لی»
با این حال، فیلم Ballad of a Small Player در نهایت کمی سطحی به نظر میرسد و نگاهی کوتاه به شخصیتی آشنا و محکوم به فنا ارائه میدهد.
«۵۵/۱۰۰ The Daily Beast | منتقد: نیک شگر»
فیلم از نظر سبک کاملاً اغراقآمیز است اما درون خالی دارد و بهطرز وفادارانهای سطحی بودن مضطرب شخصیت اصلی را بازتاب میدهد؛ شخصیتی که به دنبال یک برد بزرگ برای تغییر سرنوشت خود است و همه چیزش سطحی است و هیچ عمقی ندارد.
«۵۰/۱۰۰ IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»
با اینکه وعده بازگشت به فضایی فقیر و فروپاشیده را میدهد، همان فضایی که نویسندگانی مثل گراهام گرین در آثار خود مطرح کردهاند، اقتباس لارنس آزبورن در نهایت بیشتر شبیه یک فیلم استاندارد نتفلیکس است: تماشای آن آسان اما اهمیت دادن به آن غیرممکن است.
«۵۰/۱۰۰ Variety | منتقد: پیتر دبروژ»
فیلم Ballad of a Small Player ظاهر جذابی دارد اما بینش انسانی بنیادین برای تبدیل شدن به یک اثر برنده را ندارد.
«۵۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: انجی هان»
فیلم پر از جلوههای بصری است، همانطور که با داستان مردی که لباسهای روزمرهاش شامل کت و شلوارهای مخملی رنگی و کراواتهای ابریشمی است، سازگار است. اما زیر این زرقوبرق عمدی و ارزان، عمق چندانی وجود ندارد.
«۴۰/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»
آخرین اثر ادوارد برگر تماما سبک است و هیچ محتوایی ندارد، حتی با وجود اینکه به کالین فارل نقشی عجیب داده شده تا در آن فرو برود.
«۳۸/۱۰۰ RogerEbert.com | منتقد: برایان تالریکو»
فیلم Ballad of a Small Player از نظر کارگردانی یکی از فیلمهای بیش از حد کارگردانی شدهای است که تا به حال دیدهام، و باید گفت من مدت زیادی در این زمینه تجربه دارم.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید