فیلم سینمایی Keeper اثری ساخته آز پرکینز است که نمرات متوسطی را از منتقدان دریافت کرده است.

فیلم Keeper یک اثر ترسناک سوررئال به نویسندگی نیک لپارد و کارگردانی آز پرکینز است. در این فیلم، ستاره دنیای سینمایی مارول، تاتیانا ماسلانی در نقش لیز و راسیف ساترلند در نقش مالکم نقشآفرینی میکنند. داستان درباره زوجی است که برای جشن سالگردشان به یک کلبه دور افتاده میروند، اما سفر رمانتیک آنها خیلی زود به کابوسی هولناک تبدیل میشود.
پس از آنکه مالکم ناگهان به شهر بازمیگردد و لیز تنها میماند، موجودی پلید سر راهش ظاهر میشود و پرده از رازهای تاریک کلبه برمیدارد. فیلم Keeper با اتکا به فضای وهمآلود، ریتم آهسته و تنش روانی فزاینده، تجربهای دلهرهآور و رازآلود ارائه میدهد.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۲۴ نقد برای فیلم Keeper منتشر شده که امتیاز ۶۷ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۵۹ از صد برای این فیلم به ثبت رسیده که بر اساس ۱۱ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این فیلم را مشاهده میکنید.
راتن تومیتوز | ۲۴ نقد – امتیاز ۶۷ درصدمتاکریتیک | ۱۱ نقد – امتیاز ۵۹ از صد
«۸۰/۱۰۰ – The Guardian | منتقد: جسی هاسنگر»
بخشی از آنچه فیلم آز پرکینز را تازه و متفاوت میکند، این است که بیش از آنکه بخواهد داستان را به یک تمثیل مدرن از روابط عاطفی تبدیل کند، تأثیر حسی و مستقیم خود بر مخاطب را در اولویت قرار میدهد. بسیاری از فیلمهای ترسناک معاصر، با وجود هوشمندیشان، بیشتر به سمت نوشتن بر اساس مفهوم پیش میروند تا خلق یک تجربه بیواسطه.
«۸۰/۱۰۰ – Slashfilm | منتقد: بیل بریا»
با وجود حضور موجودات هولناک، فیلم Keeper یک داستان هیولا محور نیست، بلکه نگاهی تند و گزنده به مفهومی درونی در روابط انسانی، بهویژه روابط عاشقانه دارد.
«۷۰/۱۰۰ – The Hollywood Reporter | منتقد: انجی هان»
حتی وقتی توضیحات ارائهشده چندان قانعکننده نیستند، تصاویر فیلم تأثیر خود را میگذارند.
«۶۰/۱۰۰ – Screen Daily | منتقد: نیکی باون»
فیلم، بیتردید همان سبک خاص پرکینز و مقدار زیادی ترس اصیل را به همراه دارد، اما مسیر طی شده در آن رضایتبخشتر از مقصد نهایی است.
«۵۰/۱۰۰ – IGN | منتقد: -»
جدیدترین سفر تاریک آز پرکینز، بیش از هر چیز مدیون بازی قدرتمند تاتیانا ماسلانی و زیباییشناسیهای چشمگیرش است که اجازه نمیدهند فیلم Keeper کاملاً در جنگل گم شود.
«۵۰/۱۰۰ – Collider | منتقد: راس بونیم»
ماسلانی میتواند با سایهها و بازتابها واکنشهایی مؤثر خلق کند و پرکینز نیز میداند چگونه از فضای این کلبه برای بیشینه کردن ظرفیت وحشت استفاده کند؛ اما بدون فیلمنامهای که از آنها پشتیبانی کند، نتیجه بیشتر شبیه یک آزمایش کنجکاویبرانگیز است که انسجام چندانی ندارد.
«۳۳/۱۰۰ – IndieWire | منتقد: آلیسون فورمان»
در نبود شیمی، وضوح و اقناع، تازهترین همکاری استودیوی Neon با آز پرکینز مانند یک ازدواج در حال فروپاشی است که پایان سریع آن برای همه طرفها سودمندتر خواهد بود.
دیدگاهتان را بنویسید