فیلم Superman جدیدترین اثر سینمایی از دنیای سینمایی دیسی است که توانسته امتیاز بسیار خوبی از منتقدان بگیرد.
فیلم Superman به کارگردانی جیمز گان یکی از موردانتظارترین آثار دنیای سینمایی جدید دیسی (DCU) است که آغازگر رسمی فاز اول این جهان با عنوان Gods and Monsters به شمار میرود. این فیلم نه تنها بازتعریفی تازه از شخصیت افسانهای سوپرمن است، بلکه نقش مهمی در شکلگیری فضای جدید دیسی خواهد داشت.
در این فیلم، دیوید کورنسوت در نقش کلارک کنت / سوپرمن ظاهر میشود؛ خبرنگاری از سیاره کریپتون که بین وظیفهاش برای کمک به بشریت و یافتن جایگاه واقعیاش میان انسانها دچار کشمکش است. این نسخه از سوپرمن شخصیتی جوانتر و ایدهآلگراست که تلاش میکند تعادل میان هویت کریپتونی و انسانی خود را بیابد.
ریچل بروزناهان نقش لوئیس لین، خبرنگار جسور و همکار کلارک در روزنامه دیلی پلنت را بازی میکند. از دیگر بازیگران فیلم میتوان به نیکلاس هولت در نقش لکس لوثر، نیتن فیلیون در نقش گای گاردنر، ایزا گونزالس، ایزابل مرسد و ماریا گابریلا دی فریا در نقش شخصیت شرور فیلم به نام The Engineer اشاره کرد.
منتقدان بر این باور هستند که انجام کاری قهرمانانه برای خلق دنیایی پویا و تازه، در کنار برجسته کردن قلب تپندهی قهرمان اصلی، باعث شده فیلم Superman در عین حال که در آسمان پرواز میکند، در زمان حال نیز ریشه داشته باشد.
تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۱۴۷ نقد برای فیلم Superman منتشر شده که امتیاز ۸۶ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۷۱ از صد برای این فیلم به ثبت رسیده که بر اساس ۴۲ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر منتقدان درباره این فیلم را مشاهده میکنید.
راتن تومیتوز | ۱۴۷ نقد – امتیاز ۸۶ درصدمتاکریتیک | ۴۲ نقد – امتیاز ۷۱ از صد
«۹۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: مولی فریمن»
فیلم Superman به کارگردانی جیمز گان، آغاز دنیای جدید DC را با شکوهی چشمگیر رقم میزند؛ فیلمی سرشار از سرگرمی که خوشبختانه نیاز به دانستن پیشزمینهای پیچیده ندارد.
«۹۰/۱۰۰ The Film Verdict | منتقد: آلونسو دورالده»
معجزهی فیلم Superman این است که در سال ۲۰۲۵، فیلمی ابرقهرمانی است که شور و شوقی واقعی ایجاد میکند.
«۸۸/۱۰۰ TheWrap | منتقد: ویلیام بیبیانی»
فیلمی فوقالعاده هوشمندانه و سرگرمکننده که ایرادهایش ناشی از بیشازحد تلاش کردن است و این بهترین نوع ایرادی است که یک فیلم میتواند داشته باشد.
«۸۳/۱۰۰ Consequence | منتقد: لیز شانون میلر»
فیلم با قاطعیت از فضای تیره و خشن فاصله میگیرد و در عوض، به جنبهی انسانی شخصیتها حتی شخصیتهای منفی تکیه میکند. تصمیماتی در فیلم هست که برخی بهتر از بقیه عمل نمیکنند، اما نتیجه نهایی فیلمی است که شخصیت اصلیاش را فدای ساختن یک فرنچایز نمیکند، بلکه بر ارزشهایی تمرکز دارد که سوپرمن از آغاز نمایندهی آنها بوده است.
«۸۳/۱۰۰ The A.V. Club | منتقد: جرد جونز»
در نهایت، جیمز گان جای پای خود را محکم میکند و سوپرمن به میدان نبرد باز میگردد؛ با چشمان لیزری، دفاع از حقیقت و عدالت در برابر نیروهای خصمانهی لکس لوتر (که رهبری یک گروه علمی چاپلوس و دیوانهوار را برعهده دارد که یادآور DOGE بههمریخته هستند).
«۸۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»
مهمترین نکته این است که فیلم سرگرمکننده، پرشتاب و لذتبخش است؛ نسیمی تازه که آمیخته با علاقهای عمیق به شخصیت و تقویتشده با سه بازیگر اصلی فوقالعاده است.
«۸۰/۱۰۰ IGN | منتقد: تام یورگنسن»
فیلم Superman فیلمی دلنشین و پرانرژی است که حکم بازتنظیم سینمایی مرد فولادی را دارد و آغاز قدرتمندی برای دنیای جدید DC در پردهی نقرهای است.
«۸۰/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»
فیلم در نهایت به یکی از بهترین آثار DC در سالهای اخیر تبدیل میشود و در کنار آن، از بهترین فیلمهای تابستانی نیز به شمار میرود.
«۸۰/۱۰۰ Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»
فیلم جدید تاریک نیست (برخلاف اشتباه جاهطلبانهی زک اسنایدر) بلکه داستانی چندوجهی، پر چرخش و گاهی شلوغ اما با بار عاطفی واقعی است. به همین دلیل، قدرتهای سوپرمن را بهعنوان باشکوهترین اما کماهمیتترین ویژگی او نشان میدهد.
«۸۰/۱۰۰ The Telegraph | منتقد: رابی کالینز»
در ژانری که معمولاً با تردید و طعنه شناخته میشود، رویکرد فراگیر و پرهیجان جیمز گان صادقانه و سخاوتمندانه بهنظر میرسد و اشتیاق او نسبت به شخصیت سوپرمن کاملاً در فیلم دیده میشود.
«۶۷/۱۰۰ Entertainment Weekly | منتقد: مائورین لی لنکر»
با چنین گروه بازیگران توانمندی، در فیلمهای آینده پتانسیل خلق چیزی واقعاً خارقالعاده وجود دارد، بهشرط آنکه جیمز گان انسانیت شخصیتها را در اولویت قرار دهد.
«۶۳/۱۰۰ RogerEbert.com | منتقد: برایان تالریکو»
آنچه باقی میماند، برداشت میانردهای از Superman است که گاه یادآور نسخهی ۱۹۷۸ است، اما از نظر جذابیت فرهنگ عامه، همپایهی آن نیست.
«۵۸/۱۰۰ IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»
برای فیلمی که قرار است نمایندهی تولد یک دنیای سینمایی کاملاً جدید (DCU) باشد، نسخهی کمرمق و پرشور جیمز گان از Superman چندان حس یک آغاز بزرگ را منتقل نمیکند.
«۴۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: پیتر بردشاو»
از همان ابتدا، این Superman جدید گرفتار یک پیشزمینهی شلوغ و بیهوده میشود که با میاننویسهای خستهکننده و پیاپی روی صفحه توضیح داده میشود، پیش از آنکه اصلاً داستان شروع شود. تنها چیزی که خاطرهی روزهای خوش گذشته را زنده میکند، استفادهی تکراری و پرزحمت از تم خاطرهانگیز جان ویلیامز مربوط به نسخهی ۱۹۷۸ است.
«۴۰/۱۰۰ Empire | منتقد: سوفی بوچر»
دیوید کورنسوت با شایستگی شنل آبی و قرمز را بر تن میکند و درخششهایی از حس شوخطبعی خاص جیمز گان در فیلم دیده میشود اما کمبود انسانیت، نوآوری و انسجام باعث میشود فیلم بهطور کلی نتیجهبخش نباشد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید