تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: پنج شنبه , ۱۳ آذر , ۱۴۰۴
X
نویسنده Red Dead Redemption 2: در طول توسعه بازی به‌شدت به رمان‌های ویکتوریایی علاقه داشتم

نویسنده Red Dead Redemption 2: در طول توسعه بازی به‌شدت به رمان‌های ویکتوریایی علاقه داشتم

دن هاوزر، هم‌بنیان‌گذار راکستار، درباره بازی‌های GTA که روی آن‌ها کار کرده است، گفت که این عناوین مانند آثار چارلز دیکنز برای ساخت جهان‌ها هستند.

تبلیغات

با وجود اینکه بازی‌های GTA در طول سال‌ها داستان‌های بسیار جذابی ارائه کرده‌اند، به‌ویژه با انتشار GTA: Vice City و نسخه‌های بعدی، اما جدیدترین اثر یعنی GTA 5 از این نظر کمی ناامیدکننده بود. با این حال، دن هاوزر، عناوین GTA را با رمان‌های چارلز دیکنز مقایسه کرده است، البته نه از نظر کیفیت، بلکه از نظر ساخت جهان.

او در مصاحبه‌ای با گاردین، علاوه بر دیکنز، به دیگر نویسندگان برجسته آن دوران از جمله لئو تولستوی و امیل زولا نیز اشاره کرد. هدف از این مقایسه برای هاوزر این بود که بگوید همان‌طور که کتاب‌های این نویسندگان کلاسیک حس خاصی از جهان و واقعیت را منتقل می‌کنند، بازی‌های GTA نیز تمایل دارند حسی مشابهی ارائه دهند و جهان‌های درون بازی، راه‌های جالبی برای نگاه به دنیای واقعی فراهم می‌کنند.

هاوزر گفت:

اگر به دیکنز، زولا، تولستوی یا هر یک از آن نویسندگان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که تمام جهان در اینجا وجود دارد و این همان چیزی است که در بازی‌های جهان‌باز دنبال می‌کنید. این‌گونه شما به جامعه‌ای نگاه می‌کنید که از جنبه‌های مختلف جالب است.

در نهایت، این ایده بر نوشتن Red Dead Redemption 2 نیز تأثیر گذاشت. هاوزر گفت در زمان توسعه بازی، به رمان‌های ویکتوریایی علاقه پیدا کرده بود تا حس جهان و واقع‌گرایی که این داستان‌ها ارائه می‌دهند را درک کند. از جمله داستان‌هایی که هاوزر در آن زمان مطالعه کرد، Middlemarch نوشته جورج الیوت بود.

هاوزر اظهار داشت:

به‌شدت به رمان‌های ویکتوریایی علاقه پیدا کرده بودم. هر روز هنگام رفت و برگشت به دفتر، کتاب صوتی Middlemarch را گوش می‌دادم. عاشقش شدم. می‌خواستم از منظر نوشتاری، داستان کمی بیشتر شبیه رمان احساس شود. فکر کردم این راهی است برای انجام کاری جدید در بخش داستان. بازی قرار بود از نظر بصری زیبا باشد، پس فکر کردم داستان باید واقعاً آن را تقویت کند. ما سعی داشتیم زندگی سه‌بعدی شخصیت‌ها را پر کنیم و همچنین آن حس زندگی و مرگ قرن نوزدهم را به تصویر بکشیم، که بسیار متفاوت از زندگی ما بود.

جالب است که هاوزر پیش‌تر گفته بود شخصیت‌های مورد علاقه او در تمام بازی‌هایی که نوشته، عمدتاً از بازی‌های جدی‌تر هستند. در مصاحبه‌ای در نوامبر گذشته، او اشاره کرده بود که شخصیت‌های اصلی مورد علاقه‌اش، آرتور مورگان از Red Dead Redemption 2 و نیکو بلیک از GTA 4 هستند.

منبع خبر





دانلود آهنگ
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *