تک فان

تک فان

مجله خبری تفریحی: دنیای سرگرمی و تفریح
امروز: پنج شنبه , ۱۸ بهمن , ۱۴۰۳
X
ویوو و هواوی در سال ۲۰۲۴ از اپل در بازار گوشی‌های هوشمند چین پیشی گرفتند

ویوو و هواوی در سال ۲۰۲۴ از اپل در بازار گوشی‌های هوشمند چین پیشی گرفتند

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که دو شرکت ویوو و هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند چین، از اپل پیشی گرفته‌اند. این رشد نشان می‌دهد که بازار گوشی‌های هوشمند چین در سال ۲۰۲۴، پس از یک دوره رکورد، دوبارهه به مسیر رشد بازگشته‌ است.

طبق گزارشی که موسسه تحقیقاتی Canalys منتشر کرده، میزان عرضه گوشی در این کشور ۲۸۵ میلیون دستگاه بوده که در مقایسه با سال ۲۰۲۳ نشان از رشد ۴ درصدی دارد. این در حالیست که شرکت‌های چینی در این سال‌های اخیر، با مشکلات عدیده‌ای مانند عدم اطمینان اقتصادی و چالش‌هایی در زنجیره تامین موجه بوده‌اند.

راهنمای خرید تکراتوراهنمای خرید تکراتو

به‌گزارش gizchina، از عمده دلایل این رشد می‌توان به نوآوری‌های ایجاد شده در محصولات چینی و قیمت‌های رقابتی آنها اشاره کرد که باعث افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان شده است. در این میان ویوو و هواوی ، عملکرد چشمگیری از خود نشان داده‌‌اند؛ بطوریکه ویوو را در جایگاه اول و هواوی را در جایگاه دوم فروش قرار داده است.

حضور قدرتمند ویوو و هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند چین

هواوی در سال ۲۰۲۴ توانست ۴۶ میلیون دستگاه عرضه کند که در مقایسه با سال گذشته، ۳۷ درصد رشد داشته است. این بازگشت قدرتمند، بار دیگر ثابت کرد که این شرکت توانایی غلبه بر چالش‌هایی مانند تحریم‌های سخت‌گیرانه را دارد.هواوی با معرفی مجموعه‌ای از محصولات خلاقانه و قدرتمند، توانست حمایت کاربران وفادار خود را جلب کند و جایگاهش به عنوان یکی از بازیگران مهم این صنعت را پس بگیرد.

ویوو در سال ۲۰۲۴ با عرضه ۴۹٫۳ میلیون دستگاه گوشی و کسب ۱۷ درصد از سهم بازار، به پرفروش‌ترین برند گوشی در چین تبدیل شد. این شرکت نسبت به سال گذشته رشد ۱۱ درصدی را تجربه کرد. موفقیت ویوو به تمرکز آن بر نیازهای مصرف‌کنندگان، از جمله بهبود دوربین‌ها، افزایش عمر باتری و قیمت‌گذاری رقابتی نسبت داده می‌شود. توانایی این برند در جلب نظر طیف گسترده‌ای از کاربران، نقش کلیدی در تثبیت جایگاه آن به‌عنوان برند شماره یک بازار داشته است.

حضور قدرتمند ویوو و هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند چینحضور قدرتمند ویوو و هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند چین

افت اپل در بازار چین

اپل که در سال ۲۰۲۳ در صدر بازار چین قرار داشت، در سال ۲۰۲۴ به رتبه سوم سقوط کرد. میزان عرضه این شرکت به ۴۲٫۹ میلیون دستگاه رسید که نشان‌دهنده کاهش ۱۷ درصدی نسبت به سال قبل است.

با اینکه اپل در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ با فروش ۱۳٫۱ میلیون دستگاه توانست رتبه نخست را حفظ کند، اما این میزان در مقایسه با سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳، کاهش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد. این افت فروش، نشان‌دهنده افزایش رقابت برندهای داخلی و تغییر ترجیح مصرف‌کنندگان چینی به سمت گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

بیشتر بخوانید:

منبع

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و اجرا : وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است