گوگل در حال آزمایش نمایش تبلیغات در رابط چتباتهای هوش مصنوعی است؛ تغییری که میتواند تجربه کاربران را متحول کند.
به گزارش تکراتو و و به نقل از androidheadlines، شرکت Google ماههاست که در حال آزمایش نمایش تبلیغات در رابط کاربری چتباتهای هوش مصنوعی شخص ثالث است. این شرکت این قابلیت را از طریق پلتفرم تبلیغاتی AdSense در اختیار توسعهدهندگان فعال در حوزه هوش مصنوعی قرار داده است.
گوگل از دیرباز تبلیغات را بهعنوان یکی از مهمترین منابع درآمد خود در نظر گرفته و با قدرت در این عرصه فعالیت کرده است. تسلط این شرکت بر صنعت فناوری تبلیغات باعث شده که در آمریکا با پروندههای ضدانحصار مواجه شود. با این حال، گوگل به دنبال ترکیب تبلیغات سنتی با فناوری هوش مصنوعی است؛ حوزهای که در آن نیز نقش مهمی ایفا میکند.
طبق گزارشها، گوگل راههایی برای کسب درآمد از محبوبیت روزافزون چتباتهای هوش مصنوعی بررسی میکند. بهزودی ممکن است هنگام چت با این ابزارها با تبلیغات مواجه شوید.
بر اساس گزارش Bloomberg، گوگل از ابتدای امسال شروع به ارائه تبلیغات درونچتی از طریق AdSense برای برخی چتباتهای شخص ثالث کرده است. این کار، دروازهای جدید برای نمایش تبلیغات هدفمند در فضای هوش مصنوعی باز میکند. تا پیش از این، تجربه چت با این ابزارها معمولا بدون هیچ تبلیغی بود.
ظاهرا گوگل این قابلیت را با برخی استارتاپهای فعال در جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند iAsk و Liner آزمایش کرده و نتایج اولیه مسیر را برای گسترش این ویژگی هموار کردهاند. البته در حال حاضر فقط چتباتهایی که بهصورت داوطلبانه از سیستم تبلیغاتی گوگل استفاده میکنند، به این ویژگی دسترسی دارند.
یکی از سخنگویان گوگل به Bloomberg گفته AdSense for Search در اختیار وبسایتهایی قرار دارد که میخواهند در تجربههای چت هوش مصنوعی خود، تبلیغات مرتبط نمایش دهند. این جمله بهوضوح نشان میدهد که گوگل قصد دارد توسعهدهندگان چتباتها را به استفاده از تبلیغات هدفمند در رابطهای چتی خود ترغیب کند.
همه میدانند که توسعه هوش مصنوعی بسیار پرهزینه است و کسب درآمد از آن در کوتاهمدت دشوار. بسیاری از شرکتهای فعال در این حوزه سالهاست که با ضرر مالی به فعالیت خود ادامه میدهند تا بتوانند جایگاه قدرتمندی در بازار کسب کنند و در آینده به سوددهی برسند.
بهعنوان مثال، طبق گزارشها شرکت OpenAI انتظار ندارد تا پیش از سال ۲۰۲۹ به سوددهی برسد. اگر این وضعیت برای ChatGPT که محبوبترین چتبات هوش مصنوعی جهان است صدق میکند، وضعیت برای دیگر شرکتها احتمالا دشوارتر خواهد بود.
اما گوگل در بخشهایی از صنعت فناوری فعالیت دارد که OpenAI در آنها حضور ندارد. همین موضوع به گوگل اجازه میدهد تا از فرصتها برای سوددهی سریعتر استفاده کند.
ارائه تبلیغات در چتباتهای شخص ثالث، درست مانند روشی که گوگل سالها برای وبسایتها و اپلیکیشنها استفاده کرده، یک گام هوشمندانه به نظر میرسد.
همچنین گوگل قابلیتهای هوش مصنوعی را در سراسر محصولات خود اضافه کرده است و برخی از قدرتمندترین آنها فقط با اشتراک پولی فعال میشوند؛ راهی دیگر برای جذب کاربران بیشتر.
با افزایش محبوبیت چتباتهای هوش مصنوعی، طبیعی است که شرکتی مانند گوگل، که در تبلیغات و جستجو اینترنتی غول محسوب میشود، بخواهد وارد این عرصه شود و از آن سود ببرد.
البته این اولین باری نیست که گوگل تبلیغات را وارد تجربههای هوش مصنوعی میکند. اواخر سال گذشته، این شرکت نمایش تبلیغات را در بخش AI Overviews نتایج جستجو آغاز کرد؛ همان خلاصههای هوشمندی که در بالای صفحه نتایج برای برخی جستجوها ظاهر میشوند.
همین اقدام نشان میداد گوگل بهطور جدی به دنبال یافتن راههای جدید برای ترکیب تبلیغات با محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی خود است.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید