موفقیت اقتباس تلویزیونی Fallout موجب شد تا این فرنچایز بیش از پیش گسترش یابد و به محبوبیت آن افزوده شود. این موفقیت موجب شد تا بسیاری از بازیکنان به تجربه عنوان Fallout 4 روی آورند و این اثر مدتی پیش به آمار ۵ میلیون پلیر دست یافت. از سوی دیگر، انتشار آپدیت نسل نهمی Fallout 4 موجب گردید تا بازیکنان بیشتری به این بازی جذب شوند و در عین حال، توجهات به سمت دیگر بازیهای این سری از جمله Fallout 3 معطوف شده است.
Fallout 3 در سال ۲۰۰۸ برای کنسولهای Xbox 360 ،PS3 و PCمنتشر شد و مورد تحسین گسترده منتقدین قرار گرفت. شایعات مربوط به نسخه ریمستر این اثر نقشآفرینی برای اولین بار از طریق اسناد مربوط به دادگاه خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به گوش رسید. این اسناد که توسط کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) منتشر شدهاند، نشان میدهد که یک ریمستر از Fallout 3 در دست تولید است. در حال حاضر هیچگونه تأییدیه رسمی از سوی Bethesda وجود ندارد و البته این اسناد به سال ۲۰۲۰ و پیش از رسمی شدن خرید زنیمکس مدیا (ZeniMax Media) توسط مایکروسافت بازمیگردد. این احتمال وجود دارد که ریمستر بازی مذکور لغو شده باشد، اما با توجه به جایگاه قابل احترام Fallout 3 در بین گیمرها علیرغم نقصهایش، ساخت یک ریمیک کامل میتواند ارزش بالای این بازی را بیش از گذشته نشان دهد.
به طور کلی، Fallout 3 دارای جنبهها و ویژگیهایی است که تنها ساخت ریمستر شاید به اندازه کافی برای گیمرهای امروزی قابل توجه و جذاب به نظر نرسد. از سوی دیگر، به همان اندازه که دنیای باز Fallout 3 درگیرکننده است، یک ریمستر به تنهایی نمیتواند حس و حال خیابانهای ویران شده شهر را نشان دهد و اگر بتسدا برای طراحی دوباره شهر تلاش کند، احتمالاً برای بهبود آن اقدام خواهد کرد.
همچنین کنترلها و گانپلی به ویژه برای گیمرهای کنسولی که از کنترلر استفاده میکنند، میتواند سخت باشد. علاوه بر این، با وجود دقت ارائه شده در سیستم هدفگیری V.A.T.S که بازیکنان اجازه میدهد تا قسمتهای خاصی از بدن دشمنان را هدف قرار دهند، استفاده از سلاح همچنان یک کار طاقت فرسا به نظر میرسد. از نظر برخی طرفداران، دقت تیراندازی در نبردهای همزمان به اندازه کافی بالا نبود و تیراندازی به ویژه در فاصله نزدیک و بدون V.A.T.S یک روند خسته کننده را ارائه میداد.
خوشبختانه جامعه طراحان ماد با ارائه مادهای مختلف توانسته است سیستم تیراندازی Fallout 3 را اصلاح کند. ماد RH_Ironsights به بازیکنان این امکان را میدهد تا لوله سلاح خود را به سمت پایین هدف قرار دهند و با توجه به اینکه Fallout 3 در ظاهر یک اثر شوتر اول شخص است، ماد مذکور توانست بیشترین میزان دانلود را از آن خود کند. بتسدا این پیشنیاز ضروری را در بازی اصلی نادیده گرفت، بنابراین ریمیک Fallout 3 به آنها فرصتی میدهد تا نبردها را از نو طراحی و اصلاح کنند و در عین حال، همه تلاشهای خود را به کار گیرند تا محیط غوطهورکننده و غنی از جزئیات بازی با یک سیستم هدفگیری کمکی خلاقانه و لذتبخش همراه شود. طراحان ماد بسیاری از مشکلات دیگر Fallout 3 را برطرف کردهاند، بنابراین عاقلانه است که بتسدا برخی از محبوبترین بهبودهایی را که مادها میتوانند در بازسازی Fallout 3 ارائه کنند، در نسخه ریمیک قرار دهد.
علاوه بر این، مادهای بهینهسازی تجربه نیز به وفور وجود دارند. به عنوان مثال، دویدن سریع برای بازیکنان علاقهمند گزینهای ارزشمند است. اصلاحات رابط کاربری برای خوانایی اطلاعات روی صفحه یکی دیگر از مادهای مهم محسوب میشود. قابلیت افزودن یا حذف عناصر HUD درون بازی نیز مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است.
البته مادها برای گیمرهای کنسولی در دسترس نیستند و هر نسخه جدیدی از Fallout 3 باعث میشود این پیشرفتها برای بازیکنان پلتفرم PC نیز غیرقابل دسترسی باشند. بنابراین در صورتی که Fallout 3 ریمیک شود، از نظر تجربه کاربری بسیار سودمندتر خواهد بود.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید