کارگردان Fallout: New Vegas میگوید بازیها باید از همه بازیکنان پشتیبانی کنند.
با ظهور ژانرهای جدید و فراگیر شدن بازیهای ویدیویی، بازی کردن به نوعی فعالیتی رقابتی تبدیل شده است. بنابراین برخی توسعهدهندگان، آثار خود را برای گروهی خاص طراحی کرده و سایر بازیکنان را نادیده میگیرند. بازیهای ویدیویی همچنین فاقد تنوع کافی در تنظیمات میزان دشواری هستند و این موضوع میتواند برخی بازیکنان را از تجربه کامل بازیها محروم کند. کارگردان Fallout: New Vegas از پیچیده شدن بیش از حد بازیهای نقشآفرینی (RPG) ابراز نارضایتی کرده و تأکید دارد در این بازیها به جای سادهسازی مکانیکها، به گزینههای سختی متنوعتری نیاز داریم. توسعهدهندگان با ساخت بازیهایی خاص، عملاً خود را محدود میکنند. در مقابل، اگر بازیها برای بازیکنان مختلفی طراحی شوند و امکان تنظیم تجربه بازی متناسب با نیاز هر فرد فراهم باشد، مخاطبان گستردهتری جذب خواهند شد.
اخیراً در یک گفت و گو، جاش ساویر (کارگردان بازی Fallout: New Vegas) گفته است:
فکر میکنم میتوانیم از بازیکنان مختلفی پشتیبانی کنیم، اما این کار با یک رویکرد یکسان امکانپذیر نیست. واقعاً اذیت میشوم وقتی بازیای را تجربه میکنم که هیچ گزینهای برای شخصیسازی در آن وجود ندارد.
ساویر میگوید بازیها باید برای مخاطبان متنوعی ساخته شوند و از شرکتهایی که سطوح مختلف سختی را در بازیهایشان ارائه میدهند، تشکر میکند. به گفته او، نبود چنین گزینههایی در بازیها ناامید کننده است. او همچنین گفت، اضافه کردن درجات سختی مختلف، کار پیچیدهای نیست و ضرورتی ندارد استودیوها برای افزایش جامعه مخاطبان، داستانپردازی و دیگر عناصر بازی را فدا کنند. به عنوان مثال، در میان عناوین سال ۲۰۲۵، بازی Kingdom Come: Deliverance 2 با وجود موفقیت چشمگیرش، در جذب بازیکنان معمولی موفق نبود. بازی Lies of P نیز وضعیت مشابهی داشت، اما پس از انتشار، با افزودن درجات سختی جدید، توسعه دهنده سعی کرد مخاطبانی غیر از از طرفداران سبک سولز را جذب کند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید