با توجه به اینکه این روزها زمان آزاد افراد کاهش یافته، کارگردان بازی Final Fantasy 14 یعنی نائوکی یوشیدا، تأکید کرده که مایل است بازیکنان بدون توجه به میزان زمانی که میتوانند صرف این بازی MMO کنند، احساس دستاورد داشته باشند.

نائوکی یوشیدا، کارگردان Final Fantasy 14، گفته است که تیم توسعه در حال بررسی این موضوع است که چگونه ساختار بازی را به شکلی تنظیم کنند که تمامی بازیکنان، فارغ از مقدار زمانی که قادر به حضور در این MMORPG تحسینشده هستند، احساس دستیابی به هدف داشته باشند.
در حالی که بازیکنان مشتاقانه منتظر انتشار پچ ۷.۴ با عنوان Into the Mist هستند، یوشیدا در مصاحبههای مختلفی درباره محتوای جدیدی که برای این MMO در راه است، توضیح داده است. او در مصاحبه با Famitsu درباره معرفی Advanced Variant Dungeons توضیح داد؛ نسخهای بازطراحیشده از Variant Dungeons که ساختار عملکردی آنها را دگرگون خواهد کرد.
یوشیدا هنگام تشریح روند بازطراحی تأکید کرد که تا چه اندازه ضروری بوده است که برای بازیکن، صرفنظر از میزان زمانی که قادر است در بازی سپری کند، حس دستاورد و موفقیت ایجاد شود. او گفت:
امروزه، زمان آزاد بازیکنان رو به کاهش است و به همین دلیل، برای ما مهم است که برای اهداف متفاوت هر بازیکن حس دستاورد ایجاد کنیم؛ چه هدف او این باشد که امروز به دلیل داشتن برنامه فقط یک نبرد را تمرین کند، و چه اینکه بخواهد خود را به چالش بکشد و هر سه مبارزه را کامل کند، در هر دو حالت باید احساس کند که محتوای بازی را بهطور کامل به پایان رسانده است.
از آنجا که تیم توسعه قصد دارد بازیکنان بتوانند آزادانه وارد Advanced Variant Dungeons شوند و سپس بنا بر شرایط زمانی خود از آن خارج شوند، تلاش زیادی انجام میشود تا حتی جزئیترین عناصر بازی نیز این پیام را به بازیکن منتقل کند که عملکرد موفقی داشته است. این رویکرد ظریف و توجه به جزئیات بسیار ارزشمند است، هرچند اکثر بازیکنان Final Fantasy 14 بهنظر نمیرسد مشکلی با سپری کردن تمام زمان آزاد محدودشان در این MMO داشته باشند.
دیدگاهتان را بنویسید