هیدکی ایتسونو (Hideaki Itsuno)، توسعهدهنده کهنهکار و سابق کپکام، اخیراً اعتراف کرده که به دلیل نارضایتی از تکرار ساخت دنباله برای سری Devil May Cry و Dragon’s Dogma، تصمیم به ترک این کمپانی گرفته است.
وی در مصاحبه با رسانه VGC سرانجام دلیل اصلی جدایی خود از کپکام را توضیح داد. به گفته ایتسونو، این تصمیم به این خاطر گرفته شد که ناشر ژاپنی قصد داشت او را بار دیگر درگیر ساخت دنبالههای بیشتری برای فرنچایزهای Devil May Cry و Dragon’s Dogma نماید، اما این طراح باسابقه تمایل داشت پیش از بازنشستگی، روی پروژهای کاملاً جدید کار کند.
ایتسونو در این باره اظهار داشت:
با توجه به سنم، این آخرین فرصت من است. صنعت بازی حالا دیگر تعداد کمتری بازی AAA تولید میکند و استودیوی Lightspeed از من خواست یک بازی AAA جدید بسازم. من دیگر جوان نیستم، پس مسئله بیشتر از اینکه «الان زمان مناسبی است» باشد، این است که «این آخرین فرصت من برای به چالش کشیدن خودم است».
وی در ادامه افزود:
ساخت دنبالههای Devil May Cry و Dragon’s Dogma برای کپکام همیشه اولویت اصلی است. با در نظر گرفتن اینکه ساخت هر بازی ممکن است ۴ تا ۵ سال طول بکشد، شاید این آخرین فرصت بزرگ من باشد. نمیگویم به ساخت این بازیها علاقهای ندارم، اما زمان زیادی میگیرند و با رضایت شخصی حاصل از ساختشان همیشه همخوانی ندارند. من با Devil May Cry 5 و Dragon’s Dogma 2، آنچه را که میخواستم، انجام دادم.
این دیدگاه در دورانی که بسیاری از توسعهدهندگان کهنهکار صنعت بازی، بهجای ادامه فعالیت در استودیوهای بزرگ AAA، تصمیم گرفتهاند مسیر مستقلتری را دنبال کرده و پروژههایی با مالکیت شخصی یا خلاقیت بیشتر را تجربه کنند، قابل درک است. ایتسونو تنها یکی از چندین نام بزرگ است که اخیراً این راه را انتخاب کردهاند.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید