کارگردان هنری Ghost of Yotei در صحبتهای جدید خود پیرامون اهمیت رنگبندی زرد در روایت و مضامین این اثر سخن گفته است.
بازی Ghost of Tsushima به واسطه نمایش جذاب جزیره سوشیما در ژاپن، تحسین بازیکنان و منتقدان سراسر جهان را برانگیخت. با نزدیک شدن به عرضه دنباله آن به نام Ghost of Yotei که تنها کمی بیش از یک هفته تا انتشار آن باقی مانده، جوانا وانگ (Joanna Wang) کارگردان هنری بازی، در مصاحبهای با وبسایت Automaton Media درباره نحوه انتقال برخی از بنیادهای فرهنگی نسخه اصلی به بازی جدید صحبت کرد. این در حالی است که نسخه دوم منطقهای کاملاً جدید به Hokkaido را به تصویر میکشد.
وانگ درباره میزان تأثیر Ghost of Tsushima بر دنباله آن گفت:
بسیاری از المانهای فرهنگی حفظ شدهاند و توانستیم با بهرهگیری از دانش بهدست آمده در ساخت Ghost of Tsushima و با کمک مشاورانی که ما را در بازسازی محیط Hokkaido راهنمایی کردند، روند توسعه دنباله را ادامه دهیم.
وی درباره سبک بصری بازی توضیح داد:
از نظر بصری، همچنان نگاه «نقاشی زنده» را حفظ کردهایم که الهامگرفته از مینیمالیسم هنر ژاپنی است. با حذف المانهای اضافی، تمهای اصلی واضحتر جلوه میکنند و جزئیات دنیای بازی را غنیتر میسازند. این ایده از هنر و فرهنگ ژاپنی سرچشمه میگیرد و همچنان سبک Ghost of Yotei را شکل میدهد.
او همچنین درباره تغییر در جهتگیری هنری دنباله نسبت به نسخه قبلی صحبت کرد. رنگبندی روشنتر و زندهتر یکی از ویژگیهای بارز Ghost of Yotei است. این دنباله قصد دارد سرزمینی را به تصویر بکشد که احساس دورافتاده، وسیع و رامنشده بودن دارد. هر منطقه در نقشه جدید با طراحی متفاوت، فصول متنوع، پالت رنگی خاص و شخصیت منحصربهفرد خود همراه است.
وانگ درباره گستردگی و زیبایی محیط بازی اظهار داشت:
چشمانداز در هر جهت، هم افقی و هم عمودی، بیپایان است. این فضا پرجنبوجوش، زنده و پر هیجانتر از سوشیما احساس میشود و ما قصد داشتیم همین حس را منتقل کنیم. برای مثال، ممکن است شفق قطبی را در آسمان شب ببینید یا هنگام طلوع خورشید، ابرها روی کوهها حرکت کنند، پرندگان پرواز کنند و باد بر دشتهای سبز وزیدن گیرد. این حس به بازیکن القا که زمین خام، وحشی و غیرقابل پیشبینی و در عین حال زنده است.
او پیرامون طراحی نقشه نیز افزود:
نقشه در این بازی بسیار متفاوت از سوشیما طراحی شده است. هر منطقه شخصیت ویژه خود، حس فصل متفاوت و پالت رنگی خاص خود را دارد. همه اینها به بازیکنان کمک میکند تا بیشتر در دنیای بازی غرق شوند و از آن لذت ببرند.
وانگ همچنین درباره اهمیت رنگ زرد در بسیاری از محتوای تبلیغاتی بازی گفت:
من دقت زیادی داشتم تا سایه دقیق رنگ زرد استفاده شود، زیرا با تمهای اصلی داستان و شخصیت اصلی، آتسو، ارتباط دارد. شانزده سال پیش، همه چیز او از جمله خانه و خانوادهاش گرفته شد. او به یک درخت جینکو بسته شد و رها شد تا بمیرد. برگهای زرد بیشماری از درخت ریختند تا اینکه درخت در آتش سوخت. رنگ زردی که در ابتدای بازی میبینید، نمایانگر زادگاه از دست رفته اوست و در طول داستان تداوم دارد.
لباس آتسو نیز زرد است و با برگهای جینکو ارتباط دارد. این رنگ نمایانگر گذشته، زخمها و دردهای دفنشده در قلب اوست. در طول بازی، رنگ زرد در مکانهای مهم ظاهر میشود. تقریباً مانند نقطههایی که بازیکن آنها را به هم متصل میکند تا داستان آتسو را بازسازی کند.
بازی Ghost of Yotei در تاریخ ۲ اکتبر (۱۰ مهر) برای پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید