کوجیما و تیمش در سال جاری، تصمیم گرفتند تا یک روش بازاریابی عجیب را برای تبلیغ Death Stranding 2 امتحان کنند. این روش شامل پخش دستمال کاغذیهای رایگان همراه با یک کد QR بود که فرد را به تماشای تریلری مرموز از این بازی دعوت میکرد.
بازاریابی کوجیما برای Death Stranding 2، به تصمیم او برای پخش دستمال کاغذیهای رایگان بازی در سطح شهر توکیو باز میگشت. روی بسته این دستمالها یک کد QR وجود داشت که فرد با اسکن آن، به تماشای تریلری مرموز از این بازی که با همکاری کوجیما پروداکشنز و یک VTuber ساخته شده بود، دعوت میشد. جدا از ماهیت عجیب این روش تبلیغ کوجیما برای بازی، بیاعتمادی مردم ژاپن به پخشکنندگان این دستمالها جالب توجه است که برای کوجیما نیز غیرمعمول بوده است. ویدیوی زیر، لحظاتی از تلاش بازاریابها را برای پخش این دستمال کاغذیها نشان میدهد:
این بازیساز، در مصاحبهای با مجله An-An توضیح داد که روش تبلیغ با دستمال کاغذی، از جمله راهکارهای محبوب بازاریابی در ژاپن بوده که با همهگیری کرونا از بین رفت. این کار، بسیار کمهزینه اما از لحاظ جمعآوری داده و سلیقهسنجی مردم، بسیار ناکارآمد بود. با این حال، کوجیما اصرار داشت تا بخاطر مفهوم محوری اتصال و ارتباط در بازی خود، از این روش برای تبلیغ Death Stranding 2 استفاده کند؛ وی بیان داشت:
با اینکه این روش منسوخ شده (پخش دستمال کاغذی)، اما میخواستم بخاطر همان نوع ارتباطی که در Death Stranding به تصویر کشیدهام به سراغ این روش بروم که همان دریافت یک شی از فردی غریبه محسوب میشود.
کوجیما و تیمش با حضور در سه نقطه پرتردد توکیو یعنی Ikebukuro ،Akihabara و Shinagawa، در ساعات شلوغ حاضر شدند و حتی با وجود پوشیدن لباسهایی با لوگوی Death Stranding 2، همچنان مردم تمایلی به دریافت دستمال از این افراد نشان نمیدادند. البته کوجیما دوست داشت تا این کار را در چهارراه مشهور Shibuya انجام دهد، اما با محدودیتهای قانونی روبرو بود. وی در ادامه میگوید که نیم ساعت در محل تبلیغ حضور داشت و تقریبا هیچکس دوست نداشت تا آن دستمالها را بگیرد.
حتی وقتی خودش هم وارد عمل شد، باز هم مردم بیاعتمادی خود را نسبت به او نشان دادند، تا جایی که حتی برخیها مسیرشان عوض میکردند تا به او و گروهش نزدیک نشوند. کوجیما، در نهایت تصمیم میگیرد تا با پست کردن این کار تبلیغاتی در شبکه ایکس، مردم را به کار خود علاقهمند کند و از همین جا بود که در یک چشم به هم زدن، تمامی دستمالها ناپدید شدند. او، این تبلیغ کار خود در فضای مجازی را نوع تلاقی مسیر آنالوگ و دیجیتال میداند که به کمک آن، توانست با افراد ارتباط بگیرد.
طراحی و اجرا :
وین تم
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به وب سایت تک فان است
دیدگاهتان را بنویسید