چند روز پس از معرفی رسمی بازی Ace Combat 8: Wings of Theve در مراسم The Game Awards 2025 ، کارگردان سری کازوتوکی کونو (Kazutoki Kono) و تهیهکننده مانابو شیموموتو (Manabu Shimomoto) در گفتوگویی با مجله Famitsu جزئیات تازهای از این عنوان ارائه کردند.

استودیو سازنده تأکید کرده که هدف آنها خلق یک عنوان کاملاً تازه بوده که بتواند با بزرگترین بازیهای پرهزینه بازار رقابت کند. در عین حال، تیم توسعه قصد داشته ویژگیهایی را که طرفداران مجموعه Ace Combat طی سه دهه گذشته دوست داشتهاند، حفظ کند. شیموموتو (Manabu Shimomoto) توضیح داد:
ما عناصر محبوب نزد طرفداران را نگه داشتیم و به تغییراتی فکر کردیم که بتواند آنها را خوشحال کند. هیجان پرواز آزاد در آسمان، لذت سرنگون کردن دشمنان با تصمیم شخصی و احساس موفقیت پس از غلبه بر چالشها.
از نوآوریهای مهم در Ace Combat 8: Wings of Theve میتوان به موتور اختصاصی جدیدی اشاره کرد که در کنار Unreal Engine 5 برای تولید ابرهای درون بازی به کار گرفته میشود. این موتور داخلی که Cloudly نام دارد، جایگزین ابزار trueSKY شده است. کونو (Kazutoki Kono) توضیح داد که این فناوری به تیم کمک کرده تا ابرهایی واقعگرایانهتر با لایهها و ویژگیهای متفاوت خلق کنند.
این نسخه همچنین شامل میانپردههای سینمایی پردازش شده به صورت لحظهای خواهد بود که از دید اولشخص روایت میشوند. به این معنا که بازیکنان هنگام قرار گرفتن در صحنههای داستانی از دید شخصیت خود، میتوانند سرشان را بچرخانند و جزئیات محیطی یا روایتهای پسزمینه را مشاهده کنند. هرچند این قابلیت تأثیر مستقیمی بر گیمپلی ندارد، اما برای ایجاد حس مشارکت فعال در داستان طراحی شده است. افزون بر این، برخی میانپردهها در حین پرواز با دوربین کابین خلبان نمایش داده خواهند شد.

کونو (Kazutoki Kono) در توضیح این ویژگی گفت:
با نگاه کردن به اطراف، ممکن است چیزهای تازهای کشف کنید؛ مثلاً ببینید سایر شخصیتها هنگام مکالمه در پسزمینه چه میکنند.
هرچند تاریخ دقیق انتشار هنوز اعلام نشده، اما بازه زمانی عرضه آن سال ۲۰۲۶ تعیین شده و بازی برای کامپیوتر، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری اس/ایکس منتشر خواهد شد. شما میتوانید تریلر رونمایی از Ace Combat 8: Wings of Theve را از طریق این نشانی مشاهده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید