لیز البل (Liz Albl)، مسئول بخش داستان بازی جدید BioShock، اکنون به استودیوی CD Projekt Red، سازنده Cyberpunk 2077 و The Witcher، پیوسته است. این جابهجایی پس از تصمیم اخیر شرکت ۲K برای بازطراحی پروژه طولانیمدت BioShock صورت گرفت؛ پروژهای که از سال ۲۰۱۸ در حال توسعه بوده است.

البل در سال ۲۰۲۲ به استودیوی Cloud Chamber، زیرمجموعه مخفی ۲K که وظیفه ساخت فصل تازهای از BioShock را بر عهده داشت، پیوست. اما بهروزرسانی اخیر در لینکدین نشان میدهد که او در ماه آگوست از این شرکت جدا شده و در همان زمان، ۲K اعلام کرده بود که از روند پیشرفت پروژه رضایت ندارد و تعدیل نیرو انجام خواهد داد.
در ایمیلی که توسط دیوید ایسمیلر (David Ismailer)، رئیس ۲K، به کارکنان Cloud Chamber ارسال شد و توسط IGN منتشر گردید، آمده بود:
کار روی بازی جدید BioShock چندین سال است که ادامه دارد. در حالی که از عناصر بنیادین گیمپلی پروژه هیجانزده هستیم، تصمیم گرفتهایم برخی بخشهای اصلی که هویت BioShock را شکل میدهند بازطراحی کنیم. در این مسیر، اندازه تیم توسعه کاهش مییابد تا تمرکز بیشتری روی این تغییرات داشته باشیم و زمان بیشتری برای توسعه بازی فراهم شود.
گزارش بلومبرگ تأیید کرد که کلی گیلمور (Kelley Gilmore)، رئیس استودیوی Cloud Chamber Games، از سمت خود برکنار شده و تعدیلهای دیگری نیز انجام شده است. همچنین هوگارت دلا پلانت (Hogarth de la Plante)، کارگردان بخش خلاقیت، به بخش انتشار منتقل شده است.

زمان جدایی البل از استودیو در آگوست نیز منطقی به نظر میرسد، زیرا در همان دوره گزارش شد که ۲K بهطور ویژه نسبت به مشکلات روایت بازی انتقاد داشته است. اکنون انتظار میرود داستان BioShock 4 بازنویسی شود و توسعه آن تحت نظارت راد فرگوسن (Rod Fergusson)، رئیس پیشین Gears of War و فرنچایز Diablo، ادامه یابد. او توسط ۲K بهعنوان مدیر کل جدید Cloud Chamber و فرنچایز BioShock منصوب شده است.
پیش از فعالیت در Cloud Chamber، البل دو سال در استودیوی Monolith Productions روی بازی لغوشده Wonder Woman متعلق به Warner Bros. کار کرده بود. او پیشتر نیز چندین سال در استودیوی Sucker Punch متعلق به پلی استیشن روی روایت Ghost of Tsushima و در شرکت Ubisoft روی فرنچایزهای Far Cry و Watch Dogs فعالیت داشت.
اطلاعات کمی درباره بازی جدید BioShock منتشر شده است، اما برخی آگهیهای شغلی و گزارشهای غیررسمی نشان میدهند که این بازی در یک مکان کاملاً جدید جریان داشته و عناصر جهان باز خواهد داشت. زمانی که IGN از استراس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل Take-Two، درباره روند توسعه پرسید، او تأکید کرد که BioShock 4 قطعاً منتشر خواهد شد، اما زمان دقیق آن مشخص نیست.
دیدگاهتان را بنویسید