تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

عصبانیت خانواده ها از تغییرات در دهکده‌های یارانه: راهنمایی از صفر تا صد

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام کرد که سرپرستان خانوار می­توانند به تغییرات دهک خود اعتراض کنند. بر اساس قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید داده­های ثبتی خود را بار دیگر بروزرسانی کند. این بروزرسانی­ها هر ۶ ماه یکبار انجام خواهد شد و به­منظور دهک­بندی و وسع­سنجی خانوارها است. افراد می­توانند در صورت نیاز اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعات خود را ثبت کنند.

رئیس مرکز افزود که زمان اعلام نتایج اعتراضات ممکن است زمان‌بر باشد، زیرا به­روزرسانی داده­ها و بررسی‌ها مدت زمان برمی­گیرد. در برخی موارد، دستگاه‌های حمایتی ممکن است با افراد با شرایط خاص تماس بگیرند و آن‌ها را در اولویت قرار دهند.

منابع اطلاعاتی اعلام کردند که ۸ درصد از افراد تغییرات دهک‌بندی‌شان اعتراض کرده‌اند. از طریق سامانه حمایت یا شماره تماس با مرکز پاسخ­گویی وزارت رفاه، افراد می­توانند اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعات خود را ثبت کنند. تلاش­ها برای تقویت سامانه تلفنی برای پاسخ­دهی بیشتر در آینده انجام خواهد شد.

ایسنا نوشت: رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام کرد سرپرستان خانوار می‌توانند به تغییرات دهک خود اعتراض کنند. علیرضا محمدی اظهار کرد: مطابق بند (د) تبصره (۱۷) قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف مشمول ماده ۲۹ برنامه توسعه ۵ ساله ششم، برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال(هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.وی ادامه داد: باتوجه به آخرین «دهک‌بندی»، خانوارها می‌توانند در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند. البته سامانه حمایت طی چند روز گذشته با اختلال مواجه بود، اما هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته و سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت حمایت به آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند.رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در خصوص زمان اعلام نتایج اعتراض خانوارهایی که نسبت به دهک‌بندی خود معترض هستند، افزود: بررسی‌ها به مرور صورت می‌گیرد، زیرا باتوجه به اینکه داده‌ها ثبتی است و به‌روزرسانی‌ها هر ۶ ماه یکبار صورت می‌گیرد، تا زمان اعمال و به‌روز رسانی، تغییری در روند یارانه‌بگیری فرد ایجاد نمی‌شود.محمدی تصریح کرد: البته در برخی مواقع ممکن است دستگاه‌های حمایتی برای اولویت قرار دادن افرادی با شرایط خاص با ما مکاتبه کنند و ما نیز براساس ویژه بودن شرایط، بررسی آنها را در اولویت قرار می‌دهیم.رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: علاوه بر سامانه حمایت، افراد می‌توانند با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۷ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را بیان و ثبت کنند.محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک‌بندی‌شان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کرده‌اند.وی در پایان گفت: با توجه به اعلام طرح کالا برگ فجرانه، در مرکز پاسخ گویی در روزهای گذشته با ترافیک روبرو بودیم و سعی براین است که در روزهای آتی این سامانه تلفنی تقویت شود.راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!