تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

افزودن غذای لذیذ و محبوب نارنج پلو به منوی خود!

غذاهای سنتی و اصیل همیشه جای خود را در دل مردم داشته‌اند. اما به دلیل تغییر سبک زندگی و آشفتگی روزمره، این غذاها کم‌کم از ذهن ما فراموش شده‌اند. آنقدر که برنامه‌های غذایی حالت گرفته و غذاهای فست فود جا افتاده است، غذاهای سنتی به نسل جدید به نظر بی‌کم و کاست می‌آیند. در حالی که غذاهای مانند نارنج پلو یک ارث ارزشمند است که باید حفظ شود و آن را به نسل جدید نیز آموزش داد.

نارنج پلو یک غذای سنتی ایرانی است که به صورت اصیل با استفاده از مرغ و نخود تهیه می‌شود. این غذا دارای طعم و عطری خاص و ماندگار است که می‌تواند جزو غذاهای مورد علاقه خانواده‌ها باشد. همچنین، آموزش تهیه این غذا به نسل جدید نیز می‌تواند کمک کننده‌ای برای حفظ فرهنگ غذایی ما باشد.

با تهیه و مزه‌ور کردن این غذا، می‌توانید یک تجربه چشیدنی و متفاوت را برای خود و دیگران خلق کنید و به این موجودیت ارزشمند از فرهنگ غذایی ایرانی احترام بیشتری بگذارید.

تک فان- «دقت کردی غذاهای اصیل دارن فراموش می‌شن؟!»غذاهای اصیل و سنتی ما طرفداران خاص خودشان را دارند. خیلی از آنها آنقدر از برنامه‌های غذایی حذف شده است که کم کم از ذهن‌ها هم فراموش شده‌اند. نسل جدید هم رغبتی به امتحان کردنشان نشان نمی‌دهد. نقش ما در زنده نگهداشتن فرهنگ تنها به ادبیات و آداب و رسوم و مناسبت‌ها نیست، بلکه باید حواسمان به غذاها نیز که بخش مهمی از فرهنگ ما را تشکیل می‌دهند باشد.به گزارش تک فان، این نارنج پلو یا نارنج پلاو قدمتی دیرینه دارد. در نسخه‌های متداول نارنج پلو، آن را با گوشت چرخ کرده درست می‌کنند و اثری از نخود در آنها نیست در حالی که در این سبک اصیل مرغ جایگزین گوشت است و نخود نقش اصلی و اساسی در تهیه آن دارد.مواد لازم:ماده غذاییمقدارران و سینه مرغ بدون استخوان 2 عددنخود پختهیک پیمانهپیازیک عدداب نارنج تازهبه اندازه لازم برای طبخ برنجنمک، فلفل و زردچوبهبه میزان لازمبرنج۴ پیمانهزعفران دم کرده2 قاشق غذاخوریطرز تهیه:در ابتدا سینه و ران مرغ را از استخوان جدا کرده و به تکه‌های کوچکتر خرد کنید.پیاز را بشویید و نگینی ریز خرد کنید و در یک قابلمه تفت بدهید. بعد از این که رنگ پیاز تغییر کرد و سبک شد به آن زردچوبه، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید تا عطر آنها بلند شود. حالا وقت خودنمایی مرغ‌هاست. آنها را هم در این قابلمه تفت بدهید تا نیم پز شوند.نخود برای حضور آماده است! بهتر است آن را از قبل به خوبی بپزید و اگر هم نخود پخته ندارید از کنسرو نخود کمک بگیرید. آن را هم به مواد حاضر در ظرف اضافه کنید و زعفران را هم داخل آن بریزید تا رنگ طلایی آن دل ببرد!برنج را که از قبل خیس کرده‌اید به این مواد اضافه کنید و همزمان آب نارنج را هم داخل قابلمه بریزید. از آنجا که برنج قرار است با آب نارنج پخته شود میزان آن را به خوبی درنظر بگیرید. از ابتدا آن را کم نریزید که برنج نپخته و خام نماند. قرار است پلو به صورت کته در کنار بقیه مواد طبخ بشود. یکی از رازهای خوشمزگی این غذا در همین است! شعله گاز را بسیار کم کنید تا اگر آب نارنج کشیده شد نیاز به اضافه کردن نباشد. دمکنی را بگذارید و حدود 1 ساعت و نیم اجازه بدهید نارنج پلو دم بکشد و از طعم و عطر محشر آن لذت ببرید. این غذا را در کنار دیگر عزیزانتان نوش جان کنید تا آنها هم از یک طعم اصیل و ماندنی بهره مند شوند!

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!