تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راهکاری طبیعی برای پیشگیری از سرطان: فواید حفظ سلامتی با استفاده از این گیاه خاص

بروکلی یک نوع سبزیجات کلمی است که حاوی سولفورافان می‌باشد، یک ترکیب گیاهی که خواص ضد سرطانی دارد. تحقیقات نشان داده که مصرف سولفورافان می‌تواند سایز و تعداد سلول‌های سرطان را کاهش دهد، به خصوص در مورد سرطان سینه و پروستات. همچنین، مصرف بیشتر سبزیجات کلمی مثل بروکلی می‌تواند به کاهش ریسک سرطان کولورکتال کمک کند. مطالعات نشان داده که خوردن بیشتر سبزیجات کلمی با کاهش ریسک این نوع سرطان‌ها مرتبط است.

برای بهره‌مندی از خواص بروکلی، می‌توانید هفته‌ای چند وعده از آن به رژیم غذایی خود اضافه کنید. می‌توانید بروکلی را به صورت سالاد یا پخته با دیگر غذاها مصرف کنید. از آنجایی که بروکلی به طور طبیعی حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی است، مصرف آن به حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها نیز کمک می‌کند. بهتر است از زمان قرار گرفتن در بازارها و فروشگاه‌ها از این محصولات فرهنگی استفاده کرده و سلامتی خود را حفظ کنید.


بروکلی حاوی سولفورافان است. سولفورافان یک ترکیب گیاهی است که در سبزیجات کلمی وجود دارد و می‌تواند خواص ضد سرطانی داشته باشد.
به گزارش خبرآنلاین، تحقیقی نشان داده سولفوروفان، سایز و تعداد سلول‌های سرطان سینه را تا ۷۵ درصد کاهش می‌دهد.
همچنین یک مطالعه حیوانی دریافت درمان موش‌ها با سولفوروفان به نابودی سلول‌های سرطان پروستات کمک می‌کند و حجم تومور را بیش از ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
طبق یافته‌ها، مصرف بیشتر سبزیجات کلمی مثل بروکلی می‌تواند بر ریسک سرطان کولورکتال اثر بگذارد.
مروری بر ۳۵ مطالعه نشان داد خوردن بیشتر سبزیجات کلمی با کاهش ریسک سرطان کولون و کولورکتال مرتبط است.در هفته چند وعده کلم‌بروکلی همراه غذای خود بخورید.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!