تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رمزهای بیماری مخفی: وزن اضافی و لرزش بدن

کم کاری تیروئید یک بیماری شایع است که اغلب علایم آن به کندی ظاهر می‌شود و ممکن است سال‌ها طول بکشد تا فهمیده شود. این بیماری، می‌تواند عوارض جدی مانند خطر بیماری‌های قلبی، افزایش کلسترول خون و بزرگ شدن تیروئید ایجاد کند. در صورت عدم درمان، این مشکلات می‌توانند به خطرهای بیشتری مانند پره اکلامپسی در دوران بارداری، کم‌خونی و زایمان زودرس منجر شوند. برای تشخیص دقیق بیماری، انجام آزمایش خون ضروری است تا سطح هورمون تیروئید بررسی شود. علائمی همچون درد عضلانی، پوست خشک، درد و احساس سوزن سوزن شدن در دست و انگشتان نیز می‌توانند نشانه‌های کم‌کاری تیروئید باشند. بهتر است برای تشخیص و درمان به متخصص مراجعه کرد و از زمان تاخیر نپذیرد.


وجود این علائم، همراه با حالت افسردگی و خستگی، می‌تواند نشانه‌ای از کم کاری تیروئید باشد که در آن هورمون کافی تولید نمی‌کند.
به گزارش جی‌پلاس، یکی از سخنگویان NHS گفت: “علائم کم کاری تیروئید اغلب شبیه علائم سایر بیماری‌ها است و معمولا به کندی ایجاد می‌شوند، بنابراین ممکن است تا سال‌ها متوجه آن‌ها نشوید. ”
بدون درمان، این بیماری می‌تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد، زیرا سطوح پایین هورمون تیروئید می‌تواند سطح کلسترول خون را افزایش دهد.
کم کاری تیروئید نیز می‌تواند منجر به بزرگ شدن آن شود.
اگر در دوران بارداری درمان نشود، می‌تواند خطر پره اکلامپسی، کم خونی در مادر و زایمان زودرس را افزایش دهد.
تنها راه دقیق برای فهمیدن اینکه آیا مشکل تیروئید دارید انجام آزمایش خون است که سطح هورمون‌ها را بررسی می‌کند.
از مهم‌ترین علائم کم کاری تیروئید نیز عبارتند از:
درد عضلانی.
پوست خشک.
درد، بی حسی و احساس سوزن سوزن شدن در دست و انگشتان.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!