تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سریع ترکیبی متفاوت برای افطار: فرنی موز لذیذ!

در ماه مبارک رمضان، همیشه توصیه می‌شود که به سلامتی معده خود اهمیت دهید و از مصرف غذاهای سنگین و پر انرژی پرهیز کنید. افطارها معمولا با دسرهای خوراکی و لذیذی همراه است که باعث شیرین شدن لحظات پایان روزه می‌شود. اما در اینجا یک طرز تهیه‌ی جدید و خوشمزه ارائه شده که ممکن است شما را به تغییر از روال معمولی افطارتان تشویق کند.

دسر موزی با موادی از قبیل موز، آب، نشاسته ذرت، عسل و زعفران تهیه می‌شود. این دسر مقوی و خوشمزه بوده و بر خلاف حلوا و کاچی، آرد ندارد. آماده‌سازی این دسر نیز بسیار آسان و سریع است. فقط کافیست تمام مواد را ترکیب کرده و در ظرف مناسب سرو کنید.

این دسر می‌تواند یک گزینه‌ی عالی برای افطار و صبحانه باشد. از طعم منحصر به فرد و مواد مغذی آن لذت ببرید و لحظات خوشی را در کنار عزیزان خود سپری کنید. حتما این دسر جدید شما را شگفت زده خواهد کرد و به لیست غذاهای مورد علاقه‌ی شما اضافه خواهد شد.

تک فان- «فقط حلوا و کاچی و شله زرد و فرنی؟! یکم تنوع لطفا!» در ماه رمضان همیشه توصیه می‌شود که هنگام افطار خیلی غذا نخورید و بهتر است که معده‌تان را کم کم با غذاهای نرم و ملایم آشنا کنید تا از درد و مشکلات جانبی در امان باشید.به گزارش تک فان، معمولا افطارها با فرنی و شله زرد یا حلوا و دسرهایی از این دست که لطیف هستند و درواقع نیاز به جویدن خاصی ندارند همراه است. اما این بار یک خوراک جالب و بسیار جدید برای شما داریم که قطعا بعد از خوردن آن دیگر همان آدم سابق نخواهید بود! یک میان وعده بی نهایت خوشمزه که هر کسی را عاشق خودش خواهد کرد. بسیار زیاد هم مقوی است و مانند حلوا و کاچی هم آرد ندارد. پس چه دارد؟! تامل بفرمایید و مواد لازم را ملاحظه کنید!مواد لازم:ماده غذاییمقدارموزیک کیلوگرمنشاسته ذرت½ قاشق غذاخورآبنصف پیمانهعسل2 قاشق غذاخوریزعفران دم شدهبه میزان سخاوت شماپسته و فندقبرای تزیین در صورت تمایل طرز تهیه:موزها را پوست گرفته و به همراه آب و نشاسته ذرت داخل غذاساز بریزید و آنها را به خوبی با هم ترکیب کنید. ظرف را روی حرارت ملایم گاز قرار بدهید و همزمان هم بزنید. عسل و زعفران دم کرده را هم اضافه کنید و به هم زدنتان ادامه بدهید. این مرحله 10 دقیقه نیاز به تلاش و تحمل دارد. حرارت گاز باید ملایم باشد.بعد از گذشت 10 دقیقه دسر موزی شما حاضر خواهد شد. آن را در ظرف موردنظرتان سرو کنید و با هرچه دوست می‌دارید تزیین بفرمایید.این دسر موزی به حدی خوشمزه و مقوی است که هم برای افطار شما مناسب است و هم خارج از ماه رمضان گزینه بسیار خوبی برای صبحانه است. حتما از طعم جذاب آن لذت خواهید برد. نوش جان

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!