تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

ویدیو: طرز تهیه دسر ترکیه‌ای خوشمزه با افزودن عطر پرتقال

در این ویدیو، طرز تهیه لوکوم پرتقالی خوشمزه آموزش داده شده است. این لوکوم با استفاده از موادی مانند آب پرتقال طبیعی، شکر، نشاسته، رنده پوست لیمو، زنجبیل، وانیل و کره تهیه می‌شود.
ابتدا آب پرتقال را صاف کرده و به آن شکر و نشاسته را اضافه کرده و رنده پوست لیمو و زنجبیل را هم اضافه کرده تا غلظت مناسبی به دست آید. سپس وانیل و کره را به مواد اضافه کرده و با مرتب کردن و مخلوط کردن تا غلظت مناسب به دست آید.
سپس مواد را در ظرف مناسب ریخته و سرد کرده و با پودر نارگیل پوشیده و بعد از کامل خنک شدن روی آن برش‌هایی نمک می‌دهیم.
لوکوم پرتقالی خوشمزه و عطری آماده است و می‌توانید تا چند روز در یخچال نگهداری کرده و لذت ببرید.


در این ویدیو آموزش طرز تهیه لوکوم پرتقالی خوشمزه را خواهید دید.
مواد لازم
آب پرتقال طبیعی: ۲ لیوان
شکر: نصف لیوان
نشاسته: ۲ قاشق غذاخوری سرپر
رنده پوست یک عدد لیمو
زنجبیل تازه رنده شده: یک قاشق چای‌خوری
وانیل: یک قاشق چای‌خوری
کره: ۱۰ گرم
پودر نارگیل
طرز تهیه:
آب پرتقال‌هایمان را می‌گیریم و از صافی رد می‌کنیم. بعد به آن شکر و نشاسته را اضافه می‌کنیم که هم می‌توانید از نشاسته گندم و هم از نشاسته ذرت استفاده کنید. زست لیمو و زنجبیل را هم اضافه می‌کنیم و روی حرارت کم می‌گذاریم و مرتب هم می‌زنیم تا غلیظ شود. تقریبا نیم ساعت طول می‌کشد تا نشاسته کامل بپزد و طعم خامی نداشته باشد.
در آخر وانیل و کره را اضافه می‌کنیم. وقتی به غلظت مناسب رسید (غلیظ‌تر از فرنی) در ظرف مان که کمی چربش کردیم می‌ریزیم. سه، چهار ساعت در یخچال می‌گذاریم تا کامل ببندد. بعد روی سطح کارمان پودر نارگیل می‌ریزیم و ظرف را رویش برمی گردانیم. خیلی هم راحت از ظرف جدا می‌شود. رویش پودر نارگیل می‌ریزیم و همه جایش پخش می‌کنیم. در آخر هم با چاقو به هر شکل و اندازه‌ای که دوست دارید برش بزنید.
به همین راحتی لوکوم پرتقالی خوشمزه مان با عطر و طعم خوب زست لیمو و زنجبیل آماده شده و تا چند روز هم می‌توانید در  یخچال نگه دارید و از خوردنش کنار چای لذت ببرید.

 

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!