تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سیب به شکل قرابیه برای مهمونان شما در عید تهیه کنید!

شیرینی‌پزی یک هنر وصداقت است که با نمک و زحمت انجام می‌شود. آن دسته از افرادی که اعلام می‌کنند شیرینی عید را خودشان می‌پزند، به انجام یک کار بسیار معنوی و بزرگ می‌پردازند. اما اگر شما همچنین تصمیم دارید که امسال شیرینی قرابیه خونگی و خوشمزه بپزید، باید از راهنمایی‌های لازم استفاده کنید.

برای آماده‌سازی خمیر قرابیه باید نکات مهمی را رعایت کنید. از مواد با کیفیت و معمولی استفاده کنید و حتماً دقت کنید که نسبت مواد به یکدیگر صحیح باشد. در آماده‌سازی مواد داخل قرابیه سیب انتخاب نمایید و به ترکیب صحیح اضافه کنید. همچنین مراحل تهیه خمیر و روش پخت قرابیه بسیار مهم است.

با رعایت دقیق نکات و مراحل موادی، می‌توانید یک قرابیه عالی و شیرینی عیدی خاص و خوشمزه درست کنید که همه میهمانان شما از آن لذت خواهند برد. البته باید به این موضوع هم توجه کنید که شیرینی نه تنها برای ذوق، بلکه برای آب دهانی میهمانان نیز بسیار مهم است. امیدوارم با پیروی از مراحل نوشته شده، بهترین نتیجه را حاصل کنید.

تک فان- «شیرینی عیدو خودت بپز! قول می‌دم عالی بشه!»شیرینی درست کردن برای عید کار پرزحمتی نیست بلکه بسیار انگیزه و امید ایجاد می‌کند. اگر شما هم با نزدیک شدن به نوروز دلتان به شیرینی پختن خوش می‌شود احسنت بر شما!به گزارش تک فان، شیرینی قرابیه را درست کنید و از طعم و بوی بی نظیر آن لذت ببرید. اجازه بدهید مهمانانتان خاصترین شیرینی را در منزل شما میل کنند!مواد لازم برای خمیر قرابیه:ماده غذاییمقدارآرد200 تا 250 گرمشیر75 میلی لیترکره100 گرمشکر1/5 قاشق غذاخوریپودر خمیر مایه خشکیک قاشق چایخورینمکیک پنسمواد لازم برای داخل قرابیه سیب:ماده غذاییمقدارسیب3 تا 4 عددشکرنصف لیواندارچینیک قاشق مرباخوریگردو یا فندق خرد شده¼ لیوانطرز تهیه:قرابیه چندان آسان نیست ولی خاص است! برای مهمانان خیلی ویژه‌تان حتما درست کنید! بسیار زیاد خوششان خواهد آمد.ابتدا سیب‌ها را بشویید و پوست بگیرید و به صورت درشت رنده کنید. سیب‌های رنده شده را به همراه شکر داخل یک تابه بریزید و روی حرارت کم قرار بدهید و گاه گاهی آن را هم بزنید تا شکر حل شده و آب سیب‌ها هم کشیده بشود و بعد از این اتفاق آن را از روی حرارت بردارید و اجازه بدهید که خنک شوند. در همین حین پودر دارچین و گردوی خرد شده را هم به آنها اضافه کنید.مواد داخلی قرابیه آماده است.برای اینکه خمیر قرابیه را آماده کنید حتما کره را بیرون از یخچال قرار بدهید تا هم دما با محیط شود. خمیر مایه را در کاسه‌ای بریزید و شیر ولرم را به آن اضافه کنید و هم بزنید. شکر را به مواد مخلوط کنید و کم کم هم بزنید. نصف آرد را داخل مواد بریزید و با قاشق یا لیسک هم بزنید نمک را هم به آن اضافه کنید و حالا نوبت به کره می‌رسد. آن را هم به معاشرت با مواد برسانید و مخلوط را خوب هم بزنید تا یکدست بشود. تا اینجای کار نیاز به وسیله بود از الان به بعد باید از دستان عزیزتان کمک بگیرید. کم کم از آردی که باقی مانده بردارید و روی خمیر بریزید و با انگشتانتان ذره ذره ورز بدهید. این قسمت که به اضافه کردن آرد می‌انجامد باید تا جایی ادامه پیدا کند که آرد دیگر به انگشتان شما نچسبد. بعد که خمیر منسجم و نچسب شما به دست آمد آن را به صورت چانه‌ی نان دربیاورید و روی آن سلفون بکشید و در دمای محیط به مدت نیم ساعت قرار بدهید.وقتی از استراحت خمیر گذشت آن را به مدت خیلی کمی ورز بدهید و آن را به 4 یا 8 قسمت مساوی تقسیم کنید. این تقسیم بندی به تعداد قرابیه‌های شماست. اگر 4 قسمت باشد قرابیه بزرگتری خواهید داشت و اگر 8 قسمت باشد کوچکتر می‌شود.هر قسمت را به شکل مربع با وردنه نازک باز کنید داخل آن از یک سمت مربع مواد قرابیه قرار بدهید و سه قسمت دیگر را روی آن مواد بیاورید تا کاملا آن را پوشش بدهند.داخل سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و قرابیه‌ها را روی آن بچینید.فر را با دمای 170 درجه گرم کنید و حدود 10 تا 15 دقیقه بعد سینی فر را درون آن قرار بدهید. حواستان به شیرینی‌ها باشد و هر زمانی که روی آنها طلایی شد از فر خارج کنید. این اتفاق ممکن است بنا به هر مدل فر متفاوت باشد و زمان بیشتر یا کمتری طی شود. پس این مساله را مدنظر قرار بدهید که باید چشمتان را به آنها بدوزید! اگر از طلایی شدن آن بگذرد ممکن است قرابیه شما خشک و سفت شود. وقتی قرابیه‌ها خنک شدند روی آنها پودر قند بپاشید و در کنار چای یا دمنوش نوش جان بفرمایید. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!